چرا بهتر است بورس را برای سرمایه گذاری انتخاب کنیم؟


در زمانی که بازار در حال سقوط بود، بسیاری از سهام قیمت‌های بازخرید جذابی داشتند. به طور کلی، سهام عمده نیز بسیار جذاب بودند. بنابراین به محض اینکه سهام به حالت قبل باقی ماند، بازار به حالت عادی بازگشت و رشد را از سر گرفت. افزایش قیمت دلار یکی دیگر از دلایل مثبت بودن بازار است.

در زمان تورم متوسط، سود اسمی شرکت ها به دلیل کاهش ارزش پول افزایش می یابد. در واقع سودآوری افزایش چندانی نداشته است، اما سود اسمی به دلیل تورم افزایش یافته است. این افزایش به دلیل جبران کاهش سود واقعی است.

بر این اساس، با افزایش این درصد، سود سهام شرکت ها و به ترتیب قیمت سهام افزایش می یابد. از سوی دیگر، با افزایش تورم در کوتاه مدت، سرمایه گذاران به دلیل ریسک بالای نگهداری پول و کاهش ارزش آن، تمایل کمتری به نگهداری پول دارند و به دنبال کاهش حجم نقدینگی در پرتفوی خود هستند. برای این منظور، یکی از بهترین فرصت های سرمایه گذاری، خرید سهام است که می تواند یک گزینه ضد تورمی خوب برای جبران ارزش دارایی های پولی باشد.

در نتیجه تقاضای فزاینده برای سهام باعث افزایش قیمت سهام و افزایش ارزش و حجم معاملات می شود. این امر انگیزه سرمایه گذاری در شرکت ها را افزایش می دهد. بنابراین شرکت ها برای تامین منابع مالی مورد نیاز برای سرمایه گذاری در آینده خود اقدام به انتشار سهام می کنند و در میان مدت و بلندمدت قیمت فروش محصولات و خدمات شرکت ها افزایش می یابد و در نتیجه باعث افزایش تولید یا کیفیت محصولات و در نتیجه افزایش ارزش نمی شود. در اصل، فروش شرکت در حال افزایش است.

READ  پیامک جدید برای بازماندگان کمک هزینه 300 هزار تومانی

* بازار سرمایه خبره و فعال

223225


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا