پیش بینی رشد اقتصادی 7 درصدی در حوزه میراث، فرهنگ و گردشگری استان سمنان


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، امیر کرم زاده روز چهارشنبه 20 اردیبهشت 1401 در شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی استان سمنان تاکید کرد: منابع مالی لازم برای توزیع این امر وجود دارد. رشد اقتصادی.”

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان خواستار اختصاص تسهیلات کم ارزش و کمک های فنی به سرمایه گذاران در حوزه گردشگری شد و گفت:

کرم زاده با اشاره به قرار گرفتن استان سمنان در مسیر حرم به حرم گفت: باید از این فرصت برای ارائه خدمات مطلوب به زائران استفاده شود.

وی خواستار مساعدت مراجع نظارتی برای در اختیار قرار دادن محل استفاده از آثار تاریخی در اختیار سایر نهادها اعم از اعانه و خیریه، شهرداری، دخانیات و … شد و افزود: این امر منجر به بهره برداری نمی شود.

کرم زاده گفت: رویکرد دولت استفاده از این مراکز برای ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی است.

وی افزود: پنج طرح بزرگ سرمایه گذاری در حوزه گردشگری امسال راه اندازی می شود و در حوزه گردشگری در این حوزه به آموزش گردشگری و توسعه بازاریابی توجه ویژه ای شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با اشاره به درخواست های مردمی برای ثبت آثار این استان در فهرست میراث جهانی یونسکو، گفت: اعتبار برای حفظ حریم خصوصی و استانداردهای بین المللی است.

وی خواستار احیا و فعالیت مجدد کارگروه گردشگری استان شد و افزود: طرح جامع گردشگری استان هم اکنون در حال تدوین است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان به امکانات صنایع دستی استان اشاره کرد و گفت: در حوزه صنایع دستی نیز اشتغال 300 نفر و آموزش صنایع دستی بیش از هزار نفر در سال 1401 پیش بینی می شود. “

READ  تلاش برای تکمیل حرم آیت الله بهجت در فومن

وی افزود: تعداد آثار ثبت شده استان در فهرست آثار ملی تا پایان امسال از 887 اثر به بیش از هزار اثر افزایش می یابد.

48


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا