واردات آیفون ادامه دارد – خبرآنلاین


«علیرضا پیمان پاک» روز چهارشنبه در حاشیه همایش مشترک تجاری ایران و روسیه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نباید ارز یارانه ای برای واردات کالاهای لوکس و مصرفی مانند آیفون وجود داشته باشد، گفت: در دو ماهه نخست امسال بیش از کل نیاز سال گذشته این کشور سفارش واردات آیفون را ثبت کرد.

وی افزود: مردم نگران نباشند چرا که انبوهی از این نوع کالا وارد کشور می شود و فریب برخی دلالان و واردکنندگان مبنی بر ممنوعیت واردات آیفون را نمی خورد.

وضعیت مناسب رزرو اقلام استراتژیک

مدیرعامل سازمان توسعه تجارت ایران درباره واردات محصولات غذایی نیز تصریح کرد: با توجه به ذخایر استراتژیک این اقلام و واردات مناسب در کشور، مشکلی در این زمینه وجود ندارد، هرچند در همه جای دنیا وجود دارد. ممکن است در ماه‌های باقی‌مانده برداشت با مشکل مواجه شود.» این امکان وجود دارد، اما با توجه به ذخایر کافی کشور و میزان واردات، مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: 80 درصد نیاز کشور خریداری شده و ذخیره استراتژیک وجود دارد و بنابراین مشکلی برای ذخایر و کالاهای اساسی کشور وجود ندارد.

پیمان پاک درباره حجم مبادلات تجاری کشور در دو ماهه نخست سال نیز تصریح کرد: با توجه به اینکه سامانه گمرک به سامانه جامع بازرگانی متصل نیست، از ارزش دقیق آن اطلاعی ندارم اما با اتصال این سامانه آنلاین، مقدار دقیق را می توان اعلام کرد.

معاون وزیر صمت درباره واردات کالاهای مصرفی مانند ژله به کشور گفت: بر اساس قانون واردات این اقلام به دلیل تولید ملی ممنوع است اما در مورد ژله که ارزش آن سه میلیون دلار است، میوه گرمسیری است. کنسانتره عنوانی است که البته می توان از آن به عنوان ماده مصرفی در سایر صنایع غذایی نیز استفاده کرد.

READ  ورشکستگی کارگزاری بزرگ ارز مجازی زنگ خطر را به صدا در آورد

وی خاطرنشان کرد: واردات 3 میلیون دلاری نسبت به کل واردات 50 میلیارد دلاری عدد قابل توجهی نیست و ماشین آلات اولیه و اختصاصی است.

فعالیت همه جانبه دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی اقتصادی

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران درباره دیپلماسی اقتصادی نیز خاطرنشان کرد: دولت دوازدهم به دیپلماسی اقتصادی پایان داده بود اما دولت سیزدهم در این زمینه به صورت همه جانبه کار می کند.

پیمان پاک افزود: در همین راستا آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور در سفر به روسیه، عمان، قطر و کشورهای همسایه نشان داد که رئیس اجرایی کشور برای توسعه تجارت با کشورها اهمیت زیادی قائل است و اقدامات سایر کشورها موجب گسترش تجارت خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایجاد اتاق مشترک با کشورهای هدف وظیفه اتاق های بازرگانی است، گفت: سازمان توسعه تجارت به عنوان تسهیل کننده روابط تجاری با سایر کشورها به دنبال ایجاد اتاق های مشترک در کشورهای مقصد بوده است.

223227


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا