هیئت ۲۵ نفره تاجیکستانی در تهران چه می‌کند؟


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از مرکز مطبوعاتی سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، علی رمضانی معاون رئیس جمهور و سخنگوی این رویداد در نشست خبری سومین روز از نمایشگاه کتاب گفت: آیا.

وی افزود: علاوه بر این مهمانان در غرفه هایی در قطر و عمان حضور داشتند و میهمانان خارجی با رئیس نمایشگاه دیدار کردند و گفت وگوها نشان می دهد که کشورهای مهمان علاقه مند به همکاری و تبادل فرهنگی هستند.

سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران با بیان اینکه به گفته مهمانان خارجی این نمایشگاه یکی از بزرگترین نمایشگاه های کتاب در جهان است، ادامه داد: بخش بین المللی نمایشگاه یکی از بخش های فعال این دوره است. “

رمضانی در خصوص مبادله رایت گفت: با توجه به اینکه این روند طولانی‌تر از نمایشگاه است و توسط آژانس‌های ادبی در حال انجام است، جزئیات کامل این بخش پس از جمع‌بندی اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اجرای برنامه های مختلف در خانه نویسندگان، خانه کودک و نوجوان و خانه ملت خاطرنشان کرد: همچنین غرفه جوایز ملی جمهوری اسلامی ایران اطلاعات لازم را در اختیار مشتریان قرار می دهد. “

معاون نمایشگاه کتاب به سه بخش نمایشی در نمایشگاه ویژه کودکان و بزرگسالان اشاره کرد و گفت: برنامه های متنوعی با حضور انتشارات روزانه در انتشارات برگزار می شود.

به گفته رمضانی، تا کنون بیش از 200 هزار عنوان کتاب با فروش 156 هزار و 954 نسخه در بخش نمایشگاه مجازی بارگذاری شده است و در عین حال تعداد سفارش های ثبت شده 53 هزار و 63 و ارزش واقعی کتاب های فروخته شده 137 میلیارد برآورد شده است. ریال

READ  مخالفت وزارت ارشاد با «فرزند کشی»/ بابک خرمدین تنها یک نمونه است

وی به ارسال 13 هزار و 817 سفارش اشاره کرد و گفت: مرکز پاسخگویی به بخش مجازی از ابتدای نمایشگاه تاکنون 70 نفر را در خود جای داده است که تاکنون به 10 هزار تماس پاسخ داده شده و پاسخگویان نیز 3 هزار و 300 تماس با مردم داشته اند.

قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران در پاسخ به اجرای برخی برنامه ها در غرفه های نمایشگاهی و غرفه های شلوغ گفت: اقدام کنید.

رمضانی با تاکید بر اینکه دعوت از مهمان یا اجرای برنامه ای که منجر به شلوغی سالن ها و ترافیک سخت شود، قابل قبول نیست، افزود: توصیه می کنیم ناشران جزئیات دقیق این برنامه ها را از قبل اعلام کنند.

وی درباره برخی تخلفات از جمله تخفیف در فروش یا فروش دفترچه یادداشت افزود: همه موارد در مراجع نظارتی بررسی و ثبت می شود و در اولین جلسه رسیدگی می شود.

سخنگوی نمایشگاه کتاب همچنین با اشاره به نظارت مستمر بر غرفه های مواد غذایی افزود: غرفه مواد غذایی به دلیل رعایت نکردن استانداردها تعطیل است و غرفه های متخلف تنها در صورت حذف و جریمه بازگشایی می شوند. “

وی با اشاره به استقرار نمایندگان دستگاه های خدمات رسان از جمله آتش نشانی، اورژانس و بانک موجود گفت: واکسیناسیون نیز در محل نمایشگاه انجام می شود.

وی با اشاره به استقبال شهروندان از نمایشگاه کتاب تهران خاطرنشان کرد: بسیاری از چهره های ملی و حدود 45 مهمان خارجی امروز از این نمایشگاه دیدن کردند.

سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به اینکه روز گذشته قطار شادی در این نمایشگاه رونمایی شد، گفت: تعداد عناوین بخش مجازی در حال افزایش است.

READ  دومین جایزه هندی‌ها برای «فصل قاصدک»

سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 31 اردیبهشت ماه آغاز می شود و تا 30 اردیبهشت 1301 در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی (ره) و به صورت مجازی در ketab.ir برگزار می شود.

259259


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا