همتی: آثار تورمی جراحی اقتصادی در خرداد و تیر نمایان خواهد شد


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاینعبدالناصر همتی، رئیس سابق بانک مرکزی با انتشار ویدئویی در اینستاگرام خود نوشت: دقیقا یک سال از خروج من از بانک مرکزی به دلیل انتخابات می گذرد.

وی افزود: سال گذشته زمان مناسبی برای ارزیابی تعهدات آقای رئیسی و همراهانش در انتخابات بود؛ قرار بود با تزریق 300 میلیون دلار قیمت سکه را به 15 هزار تومان برسانند، وام و چاپ پول خطی شود. قرمز است و مردم نباید سفره ها را به تحریم گره بزنند، اما در عمل در سال 1400 درآمد نفت و گاز از 7/5 میلیارد دلار در سال 1999 به بیش از 20 میلیارد دلار در سال 1400 رسید. فشار و از سوی دیگر افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی».

همتی ادامه داد: دولت سیزدهم 23 هزار تومان از من گرفت و اکنون دلار در بازار 30 هزار تومان است و نرخ تورم را در اردیبهشت به 39 درصد رساندند و میزان چاپ پول در سال 1400 رکورد زد و مردم. معیشت “هنوز تحت تحریم است.”

وی افزود: فکر می کنم اگر کمی به مسائل نگاه کنیم متوجه می شویم که مشکل ما حکمرانی غلط اقتصادی است و تا زمانی که این مشکل را حل نکنیم، مشکلات پابرجاست و آن چیزی که به آن جراحی اقتصادی دوستان می گویند. می گویند کار شما در خرداد و تیر ظاهر می شود و آمار اردیبهشت معمولاً 20 روز اول ماه است و در خرداد و تیر شاهد اثرات تورمی این جراحی اقتصادی خواهیم بود.

همتی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر من دوستان باید عمیق‌تر فکر کنند و با برنامه‌ریزی و تکیه بر اقتصاد مشکلات اقتصادی را حل کنند تا دستور و وعده‌های غیرعملی.

READ  قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۷ تیرماه/ ریزش قیمت‌ها در بازار

اما با نرخ رشد 31.4 درصدی رکورد زد.


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا