هشدار برای بارش شدید باران در عصر امروز


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه زرد اعلام کرد: از بعدازظهر شنبه تا دوشنبه (7 تا 9 خردادماه) بارش باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و تگرگ به ویژه در بعدازظهر و اوایل شب امکان پذیر است. استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، اردبیل و دامنه ها و ارتفاعات استان های گیلان، مازندران، زنجان، قزوین و البرز.

در این شرایط هواشناسی اختلالات غیرمنتظره تردد، احتمال اصابت صاعقه، احتمال وقوع سیلاب های محلی، احتمال آسیب به سازه های موقت، احتمال شکستن درختان فرسوده و قطع پرواز هواپیماهای سبک و بالگرد وجود ندارد، بنابراین هواشناسی سازمان سفرهای غیرضروری را لغو می‌کند توصیه می‌کند احتیاط بیشتری در سفر در کنار رودخانه‌ها، پرهیز از رودخانه‌ها، افزایش توجه در فعالیت‌های کوهستانی و عشایری، چرای دام و تقویت سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی افزایش یابد.

سیگنال زرد به این معنی است که پدیده های جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفر و فعالیت های روزانه اختلال ایجاد کند. این اخطار به منظور افزایش آگاهی عمومی صادر شد تا آنها برای مقابله با پدیده های جوی که اندکی شدیدتر از حد معمول هستند آماده شوند. از سوی دیگر مسئولان نیز متوجه این هشدارها هستند تا در صورت لزوم اقدام کنند.

بیشتر بخوانید:

هوای تهران برای اقشار آسیب پذیر در مناطق پرتردد ناسالم شده است

توجه هواشناسی برای وزش باد شدید و رعد و برق 3 روزه در این استان ها

47231


منبع

READ  کشف جدید دانشمندان: کلاغ ها و زاغ ها با چوب و میخ لانه می سازند!/ عکس
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا