نگرانی مستمری بگیران جدید از حقوق فروردین 1401 / آیا حقوق بازنشستگان به اسفند ماه خواهد رسید؟

جمعی از مستمری بگیران تامین اجتماعی اعلام کردند مستمری فروردین ماه 1401 بر اساس آخرین مصوبه قانونی 1400 صادر شده است.

بر این اساس سازمان تامین اجتماعی درآمد مستمری بازنشستگان را بر اساس میزان افزایش در سال جاری به روز نکرده است.

این مستمری بگیران می گویند حکم قانونی آنها بر اساس فرمول های مندرج در آخرین دستور قانونی است که بر اساس نسبت مواد 96 و 1400، نسبت 75 درصدی، تفاوت تناسبی در تمکین، مزایای مستمری و مبالغ متناسب است.

به نظر می رسد تامین اجتماعی آمادگی افزایش مستمری ها بر اساس به روز رسانی وزن دهی ها و اعمال قانون را ندارد. 96 و 111 باغ وحش.

این در حالی است که سازمان باید از ابتدای سال 1401 فعالیت کند و طبق بخشنامه دستمزد سال 1401 شورای عالی کار که بر افزایش حداقل 57 درصدی حداقل دستمزد و 38 درصدی به اضافه 515 هزار تنی سایرین تاکید دارد. سطوح

کاربرد هنر 96 و 111 ZSO در ارتباط با کاربرد هنر. ماده 41 قانون کار به بخشنامه دستمزد شورای عالی کار یعنی به این امر هر سال به عنوان افزایش دستمزد و مستمری متناسب با هزینه زندگی گفته می شود.

نگرانی بازنشستگان از عدم به روز رسانی اطلاعات بازنشستگی/دریافتی فروردین ماه طبق مصوبه قانونی از اسفندماه؟

به گفته این مستمری بگیران، افزایش حقوق و مزایای آن و تصویب افزایش مستمری در هیات تامین اجتماعی علاوه بر افزایش مستمری سنواتی، چارچوبی است که در هر صورت باید رعایت شود.

به مستمری بگیران یادآور شد: افزایش حقوق بازنشستگی و تعدیل ضرایب تناسب در سال 1401 هیچ ارتباطی با اعمال مواد 111 و 96 قانون بیمه سلامت ندارد.

READ  افتتاح قطعه دوم بزرگراه تهران - شمال به اوایل سال آینده موکول شد

همچنین گفتند افزایش مستمری ها باید بر اساس ماده 96 قانون تامین اجتماعی انجام شود.

بر اساس این ماده، سازمان موظف است نسبت به افزایش مبلغ کلیه مستمری ها، ازکارافتادگی کلی و مستمری بازماندگان در فواصل زمانی حداقل یک بار در سال، متناسب با افزایش هزینه های زندگی با تصویب هیأت وزیران اقدام کند.

بازنشستگان با اشاره به پیش بینی افزایش قیمت برخی کالاهای اساسی، خاطرنشان کردند: با توجه به انصاف عرضه کننده این اقلام، پس از حذف ارز 4200، قیمت برخی از این اقلام بین 40 تا 50 درصد افزایش می یابد. سال

علاوه بر افزایش‌های امسال، شاهد افزایش قیمت‌ها در سال‌های 98، 99 و 1400 بوده‌ایم که منجر به افزایش تورم کل شد. با این حال، برخی از موقعیت ها همواره تورم بالاتری نسبت به تورم کل داشته اند. به عنوان مثال، بین فوریه 1998 و 1999، قیمت کالاها بین 40 تا 180 درصد افزایش یافت.

این در حالی است که در مهرماه سال گذشته تورم برخی کالاها از 53 کالا بیش از دو برابر شده و به بالای 100 درصد رسیده است. در نتیجه بازنشستگان انتظار تورم را به دلیل بهبود مستمری ها از فروردین ماه دارند.

223227


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا