نقشه ترور بوش چگونه خنثی شد؟

بلومبرگ در گزارشی از یک پناهجوی عراقی به نام شهاب احمد به عنوان یکی از هماهنگ کنندگان و عاملان احتمالی این توطئه نام برد و از AFBR به عنوان حامی داعش نام برد.

جزئیات این توطئه که به عنوان طرح ترور رئیس جمهور سابق آمریکا شناخته می شود، در ماه مارس با حکم دادگاه ویژه و مهر و موم شده در اختیار پلیس فدرال قرار گرفت.

این سند 43 صفحه ای که حاوی محتوای پیام های ارسالی و دریافتی در تلفن همراه و اکانت واتس اپ مظنون است، طی روزهای اخیر منتشر و چاپ شده است.

دادستان فدرال در بیانیه ای اعلام کرد که شهاب احمد، همان مردی که بر اساس جزئیات توطئه محکوم شده بود، صبح روز سه شنبه دستگیر شد.

یک پناهجوی عراقی که در سال 2020 به طور قانونی وارد آمریکا شده بود، از سوی مقامات امنیتی به طراحی و حمایت از ترور رئیس جمهور سابق آمریکا متهم شد.

او قبلاً نقشه یک خبرچین پولی خبرگزاری فرانسه را شرح داده بود که او را در ماه فوریه برای عکاسی و شناسایی خانه و محل کار جورج دبلیو بوش به دالاس برد و از او جزئیات عملیات امنیتی در خانه و مزرعه رئیس جمهور سابق در کرافورد را جویا شد.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه همچنین گفت که شهاب احمد از او برای دریافت شناسنامه های جعلی از پلیس فدرال آمریکا کمک خواسته است.

مخبر این پرونده بیش از 10 سال است که در ازای دریافت پول به AFBI اطلاعات می دهد و بسیاری از گفتگوهای خود را با شهاب احمد ضبط کرده است.

READ  آژانس دولتی: با جنگ روسیه و اوکراین، جهان مجبور به استفاده از انرژی هسته ای شد!

جان یپسیلانتیس، مامور اف‌بی‌آی و عضو گروه ویژه مبارزه با تروریسم سینسیناتی، می‌گوید: «توطئه‌گران می‌خواستند رئیس‌جمهور سابق بوش را ترور کنند، زیرا معتقد بودند که او مسئول کشتن بسیاری از عراقی‌ها و تکه تکه‌کردن کل کشور آنها بود».

قرار بود چهار شهروند عراقی که دو نفر از آنها ماموران اطلاعاتی سابق هستند، به عنوان بخشی از این طرح از ترکیه، مصر و دانمارک به ایالات متحده منتقل شوند.

هفته گذشته، بوش جنجال‌ها را زنده کرد و به حمله آمریکا به عراق اشاره کرد و از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به دلیل راه‌اندازی آنچه که او آن را «تهاجم کاملاً غیرقابل توجیه و وحشیانه» خواند، انتقاد کرد.

سخنگوی بوش روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای گفت که رئیس‌جمهور سابق آمریکا با وجود گزارش‌هایی مبنی بر کشته شدن وی، نگران این سوءقصد نیست.

311311


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا