نان ساندویچی در خوزستان گران نشد تا فلافل فروشی ها رونق داشته باشند


این افزایش با تبعات دیگری در استان خوزستان به ویژه در شهرهای آبادان و اهواز همراه بود. در این دو شهر بسیاری از مردم به ویژه جوانان به فروش فلافل و سمبوسه می پردازند که نان باگت یکی از مهمترین مواد اولیه تولیدات آنهاست. گستردگی فروش این غذای ارزان، گران و البته خوشمزه در شهرهای خوزستان به حدی است که فروش فلافل به یکی از جاذبه های گردشگری این دو شهر تبدیل شده است. کمتر کسی می آید اهواز و به خیابان لشکرآباد که یکی از فلافل فروشی های شهر است نگاه نمی کند. آنچه لشکرآباد را در سطح ملی شهرت می بخشد تهیه و خرید ساندویچ های فلافل خوشمزه با طعم های مختلف و قیمت ارزان است. پس از اعلام افزایش قیمت نان فانتزی، علاوه بر کسبه این شهرستان ها، کارکنان اتحادیه آرد و نان در این شهرستان ها نیز نسبت به تبعات گران شدن نان باگت در شهرستان ها هشدار دادند. خوزستان، بیکاری کارگران مرتبط و غیره. دوشنبه شب جلسه ستاد تنظیم بازار خوزستان بررسی و اصلاح قیمت نان فانتزی را در دستور کار قرار داد.

«نصرالله جایمند» معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان نیز در حاشیه این نشست گفت: کمیته کارشناسی با حضور دستگاه های ذیربط و اتحادیه نان فله برای فانتزی قیمت گذاری تشکیل شد. نان قیمت جدید نان فانتزی در استان تعیین شد.

وی با اشاره به اینکه قیمت جدید نان فانتزی روز سه شنبه برای واحدهای تولیدی اعلام شد، گفت: در نهایت مصوب شد نان فانتزی ۱۱۰ گرم ۲۵ هزار ریال و نان ۱۵۰ گرمی ۳۵ هزار ریال به فروش برسد. همچنین قیمت نان لواش باز که آرد آن از سامانه غلات دریافت می شود 25000 ریال تعیین شده است.

آقارضا فتوحی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به اعلام قیمت جدید نان فانتزی خواستار نظارت و کنترل دقیق دستگاه های مربوطه بر عملکرد واحدهای نانوایی فانتزی شد.

وی در جلسه ستاد تنظیم بازار خوزستان اظهار کرد: همه مدیران و کارکنان باید به وظیفه اولیه خود عمل کنند تا مشکلات بیشتری نداشته باشیم و مدیران کمتر کارآمد در مقابل قانون پاسخگو باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به موضوع تعیین قیمت نان فانتزی در استان بر اساس آزادسازی قیمت آرد در این بخش، افزود: به منظور تعیین قیمت نان فانتزی جلسات متعددی برگزار شد. با حضور دستگاه ها و اتحادیه های مربوطه، قیمتی که تعیین می شود نباید به اصناف و مردم فشار بیاورد. وی افزود: با هر نانوایی در سطح استان که اقدام به فروش یا فروش آرد یا آرد خام کند قاطعانه برخورد می شود.

فتوحی گفت: قیمت جدید نان فانتزی بر اساس تحلیل کمیته کارشناسی قیمت به اصناف اعلام می شود و اصناف ملزم به اجرای این هزینه هستند.

وی تصریح کرد: در صورت تخلف هر یک از واحدها برخورد قاطع و متخلفان به وزارت کشور معرفی خواهند شد.

در ادامه این نشست، «امید جهان نژادیان» اظهار داشت: آرد به میزان تعیین شده در سامانه جامع غلات به مصرف کنندگان واقعی عرضه می شود. مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان تشخیص داد: وظیفه خدمات بازرگانی ارائه کالاهایی است که سعی شده نیاز مصرف کنندگان تامین شود.

READ  شاخص کل بورس وارد کانال جدید شد

23302


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا