ممنوعیت آیفون به نفع قاچاقچیان است


به طور کلی در دوران معاصر، ممنوعیت تجارت دیگر جایی در نظام اقتصادی کشورها ندارد و دلیل اقتصادی آن نیز مشخص است، زیرا اعمال هرگونه ممنوعیت بر یک کالای خاص، اولاً باعث تشویق قاچاق این کالاها می شود و ثانیاً توسط ایجاد یک انحصار، سود کلان برای عناصر خاکستری در هر بازار. کسانی که به طرق مختلف از این ممنوعیت سوء استفاده می کنند و در نهایت تنها با هدف قرار دادن جیب مصرف کننده قیمت را افزایش می دهند، به طوری که در اقتصادهای مدرن با جلوگیری از قاچاق و حمایت از تولید داخلی، ابزار تعرفه را با ممنوعیت تامین حقوق دولتی جایگزین می کنند. جلوگیری از افزایش کاذب قیمت ها و سودآوری بخش خاکستری وزارت اقتصاد.

طرفداران پرونده او تلاش کرده اند تا رونوشت واقعی این بیانیه را به صورت آنلاین در دسترس قرار دهند. طرفداران پرونده او در تلاش هستند تا رونوشت واقعی این بیانیه را به صورت آنلاین در دسترس قرار دهند. معمولاً عمداً منتقل می شود.

با توجه به ممنوعیت واردات برخی کالاها برای حمایت از تولید داخلی، باید گفت زمانی که کشور زیرساخت کافی برای تولید کمی و کیفی ندارد، این ممنوعیت منجر به انحصار، کاهش کیفیت و افزایش قیمت شده است. فقط به ضرر مردم است نمونه بارز آن را در حکم دولت مبنی بر برقراری واردات خودرو پس از این همه افزایش قیمت و زیان مردم دیده ایم و احتمالاً دیر یا زود شاهد تکرار همان ماجرای آزادسازی واردات لوازم خانگی خواهیم بود. .

با توجه به استدلال طرفداران ممنوعیت تجارت پس انداز ارزی، باید گفت که اگر واردات کالایی دارای ارزش باشد، باید با ارزش سایر گروه های کالایی مشابه نیز مرتبط باشد و ممنوعیت یکسانی را برای همه این کالاها الزامی کند. بدون تمرکز بر یک کالای خاص.

READ  حاشیه‌های واردات آیفون‌های بازسازی‌شده از محل صادرات آن‌ها/ واردکنندگان گران‌قیمت باید نقره داغ باشند

به عنوان مثال چرا به ارزش بالای واردات لوازم یدکی خودروهای چینی رنگی در کشور و مونتاژ آنها اشاره نمی شود؟ مگر نه این است که همه کسانی که از نمایشگاه اخیر خوردو بازدید می کنند، آن را نمایشگاه خودروهای مونتاژ شده چینی معرفی می کنند؟ بنابراین، اگر قصد صرفه جویی در ارز را داریم، ابتدا باید رتبه های بزرگ را پایین بیاوریم، نه اینکه آنها را سانسور کنیم یا در این مورد ساکت بمانیم.

در نهایت، ممنوعیت واردات کالا – به استثنای کالاهای غیر مذهبی – ناقض حقوق اساسی بشر است، در یک اقتصاد سالم و بردبار، مصرف کننده حق دسترسی به طیف وسیعی از کالاها، اعم از داخلی و خارجی، و متناسب با آن را دارد. به ذائقه و هر چه بخواهد بخرد و کیفیت زندگی خود را بالا ببرد، چندین سال استفاده مغرضانه از شعار حمایت از تولید داخلی منجر به افت کیفیت زندگی مردم و مونتاژ و عرضه اجناس بی کیفیت چینی به نام نخواهد شد. تولید ملی و مزایای گروه های خاص.

بنابراین به نظر می رسد رفاه عمومی و ارتقای سطح زندگی که حق مردم شریف ایران است باید سرلوحه کار باشد و تکرار چنین ممنوعیت بازی که از شعارها ابزاری استفاده می شود، عملاً به دنبال آن است. به نفع گروه های خاصی است و به نفع کشور و بیت المال است. خیر، برای جلوگیری از.

23302


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا