لوهانسک برای پیوستن به روسیه اعلام آمادگی کرد

لئونید پاساخنیک، رئیس جمهور لوهانسک در مراسمی نمادین به یاد شهدا و مدافعان آزادی گفت: «مهمترین وظیفه مردم جمهوری امروز تکمیل عملیات نظامی ویژه، آزادسازی سرزمین و رهایی مردم از فاشیسم است.

وی در گفتگو با خبرنگاران رسانه های بین المللی افزود: در آینده، مردم لوهانسک در تصمیم گیری برای آینده خود آزادی مطلق خواهند داشت.

لئونید پاساخنیک به نقل از شهروندان ارشد روسیه گفت: «با اطمینان می توانم بگویم که اکثریت شهروندان این جمهوری خواهان پیوستن به روسیه هستند.

این اتفاق 8 سال پیش در شبه جزیره کریمه رخ داد و سرانجام پس از همه پرسی در سال 2014، این شبه جزیره استراتژیک به روسیه پیوست.

آنا ساروکا، معاون رئیس جمهور و رئیس کمیته ویژه جمع آوری اسناد جنایات جنگی، به رادیو آزادی گفت: “در هشت سال گذشته، نئونازی های نژادپرست مانند درنده ها رفتار کرده اند و با افراد متکبر رفتار می کنند.” و این یکی از انگیزه های مهم مردم برای خلاص شدن از شر آنها است.

او گفت: «حتی برخی از آمریکایی‌هایی که شاهد این رفتار غیرانسانی بوده‌اند به ما گفته‌اند که چرا شما چنین وضعیتی را تحمل می‌کنید.

وی با اشاره به آخرین سرکوب غیرنظامیان توسط نازی ها گفت: «تنها دیروز، خانواده های چند زن و کودک با پرچم های سفید از یک گذرگاه امن خارج شدند که هدف نازی ها بود.

یادبودهای خبرنگاران در گوشه ای از میدان مرکزی لوهانسک، عکس های شهروندان کشته شده در گوشه دیگر و عکس های به اصطلاح مبارزان آزادی در ورودی ساختمان دولت محلی کشته شدند تا بر بازدیدکنندگان خارجی و روزنامه نگاران تأثیر بگذارند.

READ  موسسه بروکینگز: روس ها شکست خوردند

مقامات این جمهوری می گویند که مراسم در میدان لوهانسک یادبود صدها قربانی کشته شده توسط نئونازی ها در هشت سال گذشته است، اگرچه دولت اوکراین این اتهامات را رد کرده و گفته است که هدف آن غیرنظامیان نبوده است.

311311


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا