قطعی برق در کمین واحدهای سیمان


در این خصوص عبدالرضا شیخان با بیان اینکه میزان مصرف برق کارخانه های سیمان از سوی شرکت های برق منطقه ای اعلام شد، گفت: امسال نیز مانند سال گذشته محدودیت هایی در مصرف برق اعمال می شود. همانطور که به ما گفته شد محدودیت ها به گونه ای خواهد بود که حدود 50 درصد سیمان مصرفی برق را به خود اختصاص دهد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان تصریح کرد: به ازای هر میزان انرژی الکتریکی که نیروگاه های مگاواتی در سال گذشته مصرف کرده اند، امسال 50 درصد آن تعیین می شود. این کار باعث می شود کارخانه های سیمان نتوانند به تولید خود ادامه دهند و تولید کلینکر خود را که برای راه اندازی کوره به برق نیاز دارد، متوقف می کند. اگر برق مورد نیاز برای تولید کلینگر تامین نشود، قطعا تولید متوقف خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با خواب تولید، کاهش تولید در کشور جدی خواهد شد که بزرگترین دلیل افزایش قیمت ها در بازار آزاد خواهد بود. ما به عنوان یک تولیدکننده، سیمان خود را از طریق بورس کالا می فروشیم و این تاثیری بر ما ندارد و درآمد اضافی برای ما ایجاد نمی کند، اما باعث التهاب در بازار آزاد می شود.

کاهش 30 درصدی مصرف برق قابل تحمل است اما بیشتر نه…

شیخان تاکید کرد: پیشنهاد ما این بود که شرکت های برق هر منطقه با کارخانه های تحت پوشش خود موافقت کنند و با هماهنگی کارخانه ها زمان تعمیرات خود را به گونه ای تنظیم کنند که همه کارخانه ها بتوانند از میزان برق آن منطقه استفاده کنند و تولید نشود. قطع شود.” در این صورت ممکن است کمترین آسیب را متحمل شویم اما در غیر این صورت دچار مشکل می شویم. همچنین پیشنهاد می کنیم 70 درصد از تقاضای خریداری شده در سال گذشته تخصیص یابد. برای شرکت های سیمان کاهش 30 درصدی برق برای سرویس دهی به شبکه شهری قابل مدیریت است، اما 50 درصد غیرقابل تحمل خواهد بود.

READ  زمین‌های رها یا معادن طلا؟!

این فعال صنعت سیمان گفت: خاموشی ها و کاهش مصرف برای صنعت سیمان هنوز شروع نشده است اما اعلام شد که محدودیت ها از 15 خرداد آغاز می شود اما امروز کاهش مصرف و خاموشی نداشتیم.

دبیر انجمن صنعت سیمان تاکید کرد: اصطلاحی به نام تقاضای مصرف کننده نداریم، اما مقرر شده امسال 50 درصد برق مصرفی سال گذشته، برق دریافتی کارخانه های سیمان از شبکه برق باشد. . اما باید بدانیم که با توجه به اینکه سال گذشته هم در تابستان قطعی برق داشتیم و هم در زمستان گاز قطعی داشتیم و تولید به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد، 50 درصد مصرف برق برای صنعت سیمان کافی نخواهد بود و قطعا شرکت های سیمانی نمی توانند ادامه دهند. با آن مقدار

لازم به ذکر است در اواسط تیرماه سال گذشته بر اساس مصوبه فرماندهی اوجبار کشور، برق رسانی به واحدهای سیمان و فولاد کشور با محدودیت ها همراه بود. شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران نیز خواستار تعلیق دعوای اصلی کارخانه‌های فولادی شد و اعلام کرد حداکثر برق دریافتی کارخانه‌های فولاد از شبکه باید 10 درصد تقاضای مصرفی آنها باشد. پس از آن با مشکلاتی در روند تولید صنایع مذکور (سیمان و فولاد) و درخواست تجدید نظر در فعالیت فعالان این حوزه، هیات دولت تصمیم گرفت تا یک شبه صنایع سنگین از جمله فولاد و سیمان را به بهره برداری برساند.

223227


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا