فرمانده ولیعهد در تهران: اعلام پایان ولیعهد یک اشتباه استراتژیک است


همه‌گیری تاج در حال حاضر نادرتر و شایع‌تر می‌شود و آرامش در حال بازگشت به جامعه سلطنتی است، بنابراین اپیدمیولوژیست‌ها بر این باورند که اکنون در وضعیت کم‌خونی یا محلی‌سازی ویروس کرونا هستیم و قدرت انتقال ویروس ضعیف شده است.

در این میان نباید از واکسیناسیون عمومی در کشور و اجماع برای واکسیناسیون در اسرع وقت غافل شد. از آنجایی که واکسیناسیون عمومی در دستور کار قرار دارد، سطح ایمنی جامعه در برابر ویروس افزایش یافته است.

تاکنون بیش از 149 میلیون دوز واکسن تزریق شده است

تاکنون 64 میلیون و 422 هزار و 786 نفر نوبت اول، 57 میلیون و 685 هزار و 229 نفر نوبت دوم و 27 میلیون و 282 هزار و 524 نفر نوبت سوم واکسن کراون دریافت کردند و تعداد کل واکسن های تزریق شده در کشور 149 واکسن است. 1,390,539. کووید 19 در کشور به 7,227,043 رسید.

تنها 3 بیمار مبتلا به تاج در 24 ساعت گذشته فوت کرده اند

متاسفانه در 24 ساعت گذشته 3 بیمار مبتلا به کووید 19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 141 هزار و 201 نفر رسید.

خوشبختانه تاکنون 7 میلیون و 14 هزار و 783 بیمار توانبخشی و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

در حال حاضر 0 شهر با رنگ قرمز، 4 شهر به رنگ نارنجی، 319 شهر به رنگ زرد و 125 شهر به رنگ آبی هستند.

سعید کریمی معاون وزیر بهداشت گفت: وضعیت کنترل تاج در کشور خوب و مطلوب است و تلاش زیادی در این زمینه انجام شده است. در حالی که 40 کشور در هفته گذشته شاهد افزایش تعداد مبتلایان و 14 کشور دو برابر شده اند، ایران تک رقمی مرگ و میر را ثبت کرده است. کشورهایی مانند کره، آلمان، فرانسه و آمریکا در حال افزایش هستند و امروز می بینیم که علیرغم ادعاهایشان دچار مشکل شده اند.

وی ادامه داد: در ایران پروتکل های گسترده واکسیناسیون و درمانی بسیار موفق بوده و بسیاری از کشورهای دنیا به واکسن دسترسی ندارند، اما تاج هایی را نیز به اتباع خارجی تزریق کرده ایم.

کاهش تعداد بیماران جدید کرونری در استان تهران به کمتر از 150 نفر

علیرضا زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: امروز تعداد بیماران جدید در استان تهران از نظر کمبود یک رکورد است و برای اولین بار از زمان شیوع کرونا به زیر 150 نفر رسیده است. فقط دو فوت دیروز.»

READ  آمار جهانی کرونا؛ کره جنوبی آلودگی روزانه را ثبت می کند

در حال حاضر، قوانین کرونری باید رعایت شود

زالی تاکید کرد: این موفقیت ها نسبی است و نباید فکر کنیم که این بیماری در عرصه ملی و استانی به پایان رسیده است و با این وجود باید در میدان جنگ شرکت کنیم، اقدامات بهداشتی، واکسیناسیون و…

رئیس دانشگاه ابراز امیدواری کرد که با تلاش همکاران و حامیان سلامت از این دستاورد همچنان دفاع شود.

واکسیناسیون گسترده یک عامل مهم در کنترل بیماری است

وی تاثیر گسترده واکسیناسیون را یکی از عوامل اصلی کنترل بیماری عروق کرونر قلب می داند و گفت: شما در تهران صحنه های حماسی خلق کرده اید.

تزریق بیش از 26 میلیون دوز واکسن در استان تهران

به گفته هال، تاکنون 26 میلیون و 30 هزار واکسن در تهران تلقیح شده است که 39.5 درصد آن توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ساخته شده است. همچنین از 5 میلیون و 200 هزار واکسن دوز سوم تلقیح شده در استان تهران، 42 درصد همکاران این دانشگاه آماده هستند.

وی تاکید کرد: عزیزم شما فراتر از وظیفه سازمانی خود تلاش کردید و با وجود سختی ها و چالش ها فداکارانه خدمت کردید و در روزهای سخت این نبرد حضور پررنگی داشتید.

روزانه 1.5 میلیون دوز واکسن تزریق کنید

سید محسن زهرایی، رئیس اداره پیشگیری از بیماری‌های واکسن وزارت بهداشت گفت: تعداد مراکز واکسیناسیون وزارت بهداشت در صورت نیاز فعال شد.

وی ادامه داد: روند واکسیناسیون در روزهای اخیر کند شده است، زیرا اکثر مردم برای بار اول و دوم این واکسن را دریافت کرده اند، در حالی که برخی دیگر به دلیل روند کاهشی بوده و برخی نیز واکسیناسیون خود را به تاخیر انداخته اند. “

فعالیت مراکز واکسیناسیون در کشور

زهرعی با اشاره به اینکه مراکز واکسیناسیون فعال در کشور وجود دارد، افزود: 708 مرکز اجتماعی و در مجموع 5400 مرکز واکسیناسیون علیه تاج خدمات واکسیناسیون ارائه می کنند و کلیه هموطنانی که نیاز به واکسیناسیون دارند می توانند با این مرکز تماس بگیرند و در صورت نیاز به موارد اولیه مراجعه کنند. جامعه. “واکسیناسیون خدمات ارائه می دهد.

علیرضا زالی فرمانده قرارگاه ولیعهد استان تهران با حضور در شصت و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران به مناسبت هفته سلامت، با اشاره به اینکه نباید شرایط کنونی را پایانی برای ویروس کرونا دانست، افزود: چرا باید برنامه ریزی و پروژه های لازم برای ادامه مبارزه با این بیماری را داشته باشند.

READ  شرایط صادرات دارو در سال جدید

وی افزود: به طور کلی بحران تهران به ویژه بحران نرمی یک چالش است و یکی از چالش‌هایی که در مقابله با کووید ۱۹ با آن مواجه بودیم تمرکز جمعیت در تهران بود. به تعبیری در برخی مناطق با تمرکز بالای جمعیت مواجه بودیم.

هال ادامه داد: به عنوان مثال منطقه 4 تهران نزدیک به یک میلیون و 100 هزار نفر جمعیت دارد و در ایام ولیعهدی همیشه نقطه داغ ما بوده است، بنابراین در بخش بیمارستان و در زمینه مرگ و میر بیشترین آمار را دارد. آمار در این منطقه توزیع می شود.

وی گفت: متاسفانه زیرساخت های حوزه پزشکی در تهران در سال های اخیر به تناسب جمعیت توسعه و رشد نداشته است. او اهل استان های دیگر است.

از ابتدای شیوع کووید 19 تاکنون 118 بیمارستان در تهران تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته اند، 67 درصد از خدمات مربوط به کووید 19 به بیمارستان های دانشگاهی و مابقی به بیمارستان های تامین اجتماعی، ارتش و … ارائه شده است. یک رکورد ملی و حتی بین المللی باشد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به راه اندازی بیمارستان صحرایی در ایام ولیعهد و در کمتر از 24 ساعت در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران، گفت: از تاریخ 1396 تا کنون 5 میلیون و 400 هزار نفر به این بیمارستان مراجعه کرده اند. آغاز تاج این بیماری است. در این بخش 2.7 میلیون نفر خدمات لازم را دریافت کرده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه پیک پنجم که یکی از سنگین ترین امواج تاج بود، گفت: بدون شک باید دید که در زمان تاج گذاری هیچ یک از مشتریان مشکلی نداشتند و همه مردم خدمات مناسبی دریافت کردند. تاکنون 26 میلیون دوز واکسن کرونا تزریق شده، 10.8 میلیون نفر دوز اول، حدود 9 میلیون نفر نوبت دوم و حدود 5 میلیون نفر نوبت سوم را دریافت کرده اند.

اکنون با گذشت بیش از دو سال از روزهای پر فراز و نشیب تاج، وضعیت فعلی جامعه شرکت کننده در تاج و تخت بهتر شده و دریای طوفانی ویروس کووید 19 آرام شده است. اما باید بدانیم که این وضعیت مساعد به معنای پایان اقدامات بهداشتی نیست، در حالی که افرادی که هنوز واکسن را دریافت نکرده اند یا واکسیناسیون خود را کامل نکرده اند باید این اقدام را انجام دهند.

233233


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا