طلای مذاب بخریم یا نه؟


از گذشته تاکنون خرید طلا یک راه مطمئن برای سرمایه گذاری ایرانیان بوده است. علاوه بر این، بررسی‌ها نشان می‌دهد زمانی که ارزش پول ملی تهدید می‌شود، خرید طلا به‌ویژه در میان زنان محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند.

دستمزد مبلغی است که فروشنده به صورت سود از مشتری دریافت می کند و این مبلغ در زمان فروش از پول اولیه کسر می شود. یکی از راه های حل این مشکل خرید طلای مستعمل یا مستعمل است.

یکی از مزیت های خرید طلای دست دوم عدم کارمزد و نوسان کمتر آن نسبت به بازارهای موازی است. از طرفی مردم می توانند با هر میزان سرمایه ای که دارند به همان میزان طلای خرد شده بخرند.

رستگاری طلای مذاب

طلای مذاب نیز یکی از راه های خرید رایگان طلا است. این نوع فلز گرانبها از ذوب طلای قدیمی و خرد شده ایجاد می شود.

اما خرید طلای مذاب با ریسک زیادی همراه است. چون ممکن است نمونه آن کم باشد یا اصلا طلای خالص نباشد. خریداران باید توجه داشته باشند که همیشه خطر طلای تقلبی بالاتر از حد معمول وجود دارد که جدید نیست.

البته لازم به ذکر است که خرید و فروش طلای مذاب در کشور یک فعالیت غیرقانونی محسوب می شود.

طلای جدید کم درآمد

برای کسانی که تمایلی به خرید طلای دست دوم ندارند، راه های دیگری نیز وجود دارد. به عنوان مثال، این افراد می توانند النگوهایی بخرند که قیمت کمتری نسبت به سایر طلا دارند، به خصوص در اندازه های معمولی.

به طور کلی، اگر خریداران تصمیم به ورود به بازار طلا و سکه برای سرمایه گذاری دارند، باید به نقطه ای که این ورود انجام می شود، توجه داشته باشند. خریدهای احساسی زمانی که بازار در نوسان شدید است، خرید را در ریسک ترین حالت انجام می دهد.

READ  پشت پرده گرانی تلا و سکه در بازار در کیں شد/ بذرافشان: بریک بری کرد تکان نھورد

در حال حاضر قیمت طلای 18 عیار گرمی دو میلیون و 24 هزار تومان است و این هفته در برابر دلار مسیر کندی را طی کرد.

بیشتر بخوانید:

35220


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا