صادرات ۹ میلیون دلاری کالا از چهارمحال و بختیاری


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال و بختیاری، مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری گفت: امسال حدود 87 میلیون دلار برای صادرات استان تخصیص یافت و در فروردین ماه 9 میلیون دلار کالا صادر شد.

سجاد رستمی وی افزود: اقلام صادراتی استان عمدتاً شامل شیرخشک، فرش، کیسه فریزر، دستکش، آبزیان، لوازم خانگی و … است.

رشد ادامه داد: برای افزایش صادرات محصولات تولیدی در استان، تسهیلاتی برای بازسازی و نوسازی خطوط تولید برای تولید کالاهای مدرن، با کیفیت و بازار پسند و همچنین تسهیلات کار برای افزایش تولید در اختیار تولیدکنندگان قرار می گیرد.

مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بیشتر محصولات استان به کشورهای همسایه از جمله عراق و افغانستان صادر می شود، افزود: بحث بازاریابی تولیدکنندگان به یافتن بازار هدف در کشورهای همسایه کمک می کند.

رستمی افزود: یکی از مهمترین موانع صادرات، قوانینی است که هر روز تغییر می کند، یک روز تشویق به صادرات یک کالا می کنند و روز دیگر برای همان کالا می گویند صادرکننده باید ارز مورد نظر را برگرداند.

وی با اشاره به اینکه انجام تعهدات ارزی برای واحدهای صادرات محور مشکل ایجاد می کند، ادامه داد: آزادانه خرید کنید که این موضوع مشکل ایجاد می کند.

مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری گفت: این موارد را با وزارتخانه در میان می گذاریم تا حداقل قوانین به قوت خود باقی بماند، زیرا تا زمانی که واحد تولیدی قانونی را اختصاص نداده، قانون یک بار تغییر می کند و اگر واحدی مشکلی داشته باشد، پیگیری می کنیم. برای حل مشکل.» حل شود.

رستمی افزود: به منظور افزایش صادرات محصولات کشاورزی در استان، احداث پایانه صادرات محصولات کشاورزی در شهرستان حنمیرزا در حال پیگیری است که در صورت تحقق به افزایش صادرات استان کمک خواهد کرد.

READ  حل و فصل 40 درصد اختلافات در هیأت های حل اختلاف شهرستان مهدی شهر

مدیرعامل صمت چهارمحال و بختیاری گفت: استان چهارمحال و بختیاری در سال گذشته از نظر هدف گذاری صادراتی در رتبه یک کشور قرار گرفت و حدود 93 میلیون دلار کالا از استان به خارج از کشور صادر شد و هدف صادرات استان نیز 32 میلیون دلار تعیین شد. از وزارتخانه بودند


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا