زنان به دلیل ترس از “اضافه وزن” کمتر سعی می کنند سیگار را ترک کنند.


فرزانه سهرابی با اشاره به نقش جنسیت در درمان اختلال سوء مصرف مواد گفت: امروزه جنسیت نقش تعیین کننده ای در درمان اختلال سوءمصرف مواد دارد تا جایی که در حال حاضر مطالعات گسترده ای با تمرکز بر تفاوت های جنسیتی بین مردان انجام شده است. و زنان برای اطمینان از درمان مناسب بیماری.«مصرف انجام شد.

زنان اغلب پس از مصرف داروهای آرام بخش جذب داروهای اعتیادآور می شوند.

وی خاطرنشان کرد: زنان پس از مصرف داروهای آرامبخش مانند داروهای ضد اضطراب و بی خوابی بیشتر به مصرف داروهای آرامبخش مبتلا می شوند. به طور کلی اختلالات مصرف مواد در زنان با مردان متفاوت است. زنان اغلب سابقه مصرف موادی مانند کوکائین، مواد افیونی، ماری جوانا و الکل کمتری دارند، اما در صورت مصرف مواد مخدر با مشکلات حاد پزشکی، رفتاری، روانی و اجتماعی مواجه خواهند شد زیرا زنان پس از اولین روزه داری به شدت به مواد مخدر اعتیاد پیدا می کنند. نسبت به مردان

تفاوت های جنسیتی بین زن و مرد در مصرف مواد

وی گفت: تحقیقات نشان می دهد که تفاوت های جنسیتی بین زنان و مردان در مصرف انواع مختلف مواد نیز مشهود است. آنها را به بیمارستان ببرید یا اوردوز را تجربه کنید، همچنین گزارش شده است. همچنین برای اکثر گروه های سنی آقایان میزان مصرف و در نتیجه وابستگی به مواد مختلف و الکل بیشتر از خانم ها است. با این حال، زنان به همان اندازه احتمال دارد که به اختلالات سوء مصرف مواد مبتلا شوند. علاوه بر این، زنان ممکن است بیشتر در معرض خطر عود باشند که گامی کلیدی در درمان اعتیاد است.

READ  عکس رکورددار عجیب با 17 سوراخ روی صورت

بسیاری از زنان مبتلا به سوءمصرف همزمان مواد، اختلالات روانی دیگری نیز دارند

سهرابی خاطرنشان می کند که بسیاری از زنان مبتلا به اختلال سوء مصرف همزمان از سایر اختلالات روانی مانند افسردگی، اختلال پرخوری و اختلال استرس و اعتیاد خود رنج می برند. . این همچنین در مورد درمان اختلال سوء مصرف مواد صدق می کند. بسیاری از زنان باردار یا فرزندان خردسالی دارند که به دنبال درمان نیستند یا زودتر درمان را ترک می کنند. علاوه بر این، برخی از زنان از ترس از دست دادن فرزند، معمولا یا اعتیاد خود را پنهان می کنند و یا اصلا به دنبال درمان نمی روند.

زنان به دلیل ترس از افزایش وزن کمتر سیگار را ترک می کنند

بر اساس تحقیقات، زنان کمتر برای ترک سیگار تلاش می کنند و در صورت ترک سیگار، مردان بیشتر احتمال دارد که سیگار را ترک کنند. جایگزین های نیکوتین مانند آدامس در درمان زنان به اندازه مردان موثر نیستند و ترک نیکوتین اغلب برای زنان دشوارتر است.

یکی از مددکاران اجتماعی موسسه کادرس گفت: برخی از زنان نیز به دلیل ترس از افزایش وزن به سیگار کشیدن ادامه می دهند. با این حال، تحقیقات نشان می دهد که ترک سیگار تنها باعث افزایش جزئی وزن می شود.

به گفته سهرابی، افراد سیگاری پس از ترک سیگار به طور متوسط ​​بین 6 تا 10 پوند وزن اضافه می کنند، اما برخی تغییرات در رژیم غذایی و سبک زندگی می تواند خطر افزایش وزن را کاهش دهد. اگر فردی وزن اضافه کند، به طور متوسط ​​در 6 ماه وزن اضافی زیادی از دست خواهد داد. مهمتر از همه، فواید ترک سیگار برای سلامتی بسیار بیشتر از خطرات اضافه کردن چند پوند است. همچنین نارسایی خطر ابتلا به سرطان های مختلف، حملات قلبی و بیماری های ریوی را کاهش می دهد.

READ  snow and rain در جداهای 11 استان کیشور/ obstruction 21 جاده و ترفافیک پرحجم در 2 موسور

بیشتر بخوانید:

انتقال اعتیاد به زنان از پنهان به نیمه آشکار/ زنان معتاد مانند مردان می روند!

4747


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا