زلنسکی: ما همه زمین ها را از روسیه برمی گردانیم

به گزارش سی ان ان، زلنسکی افزود که زمان تا آزادی اوکراین هر روز کوتاهتر می شود و اوکراین به زودی سرزمین های اشغال شده توسط نیروهای روسیه را بازپس خواهد گرفت.

وی ادامه داد: اوکراین تمام خاک خود را از روسیه پس می گیرد. این یک ضرورت است و فقط زمان است. هر روز زمان آزادی را کوتاه می کند و تمام تلاش ما برای رسیدن به این هدف است.

رئیس جمهور اوکراین گفت: وضعیت در دونباس، به ویژه در مناطق سورودونسک، لیسیچانسک، باخموت و پوپاسنا همچنان دشوار است.

وی با اشاره به ارسال تسلیحات غربی به این کشور گفت که اوکراین به زودی از نظر تعداد تسلیحات نظامی از روسیه پیشی خواهد گرفت.

پیش از این، الکسی آرستویچ، مشاور نزدیک رئیس جمهور اوکراین، طی یک برنامه زنده اعتراف کرد که نیروهای اوکراینی کنترل شهر لیمان را از دست داده اند.

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز شنبه گفت که لیمان کاملاً از کنترل ملی گرایان اوکراینی رها شده است.

قبل از اینکه اوکراین سقوط لیمان را اعتراف کند، دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین، در دیدار با متحدان غربی در مجمع جهانی اقتصاد در داووس، وضعیت دونباس را برای نیروهای اوکراینی “بسیار بد” توصیف کرد.

همزمان با پیشروی ارتش روسیه به سمت شرق اوکراین، فرماندار لوهانسک روز شنبه از حضور 10 هزار نیروی روسی در این منطقه و احتمال خروج نیروهای اوکراینی خبر داد.

فرماندار لوهانسک سری گایدا نیز گفت نیروهای روسی وارد سیرودونسک در منطقه لوهانسک شده اند که هنوز تحت کنترل اوکراین است. وی گفت که حدود 90 درصد از ساختمان‌های شهر آسیب دیده است، اما تحلیلگران پیش‌بینی کردند که روس‌ها نمی‌توانند در روزهای آینده لوهانسک را اشغال کنند.

READ  واکنش نمایندگان کنگره به سخنرانی زلینسکی

دونباس منطقه‌ای در شرق اوکراین است که شامل بخش‌های شمالی و مرکزی منطقه دونتسک، بخش جنوبی منطقه لوهانسک و انتهای شرقی منطقه دنیپروپتروفسک است.

در 21 فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، استقلال جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک در منطقه دونباس را به رسمیت شناخت و از غرب به دلیل نادیده گرفتن نگرانی های امنیتی مسکو انتقاد کرد.

سه روز بعد، در روز پنجشنبه (26 مارس)، او شروع یک عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط متشنج بین مسکو و کیف را به یک رویارویی نظامی تبدیل کرد.

درگیری ها در اوکراین و واکنش ها به اقدامات روسیه همچنان ادامه دارد.

311311


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا