ریل باس در 34 کیلومتری راه آهن شهر اهواز قابل دسترسی است


عبدالکریم درویش زاده روز چهارشنبه در پنجاه و یکمین جلسه شورای اسلامی کلانشهر اهواز با بیان اینکه استفاده از 34 کیلومتر از راه آهن شهری اهواز برای ریل باس ها فرصت بسیار خوبی است، گفت: رشد شهری در حال حاضر 34 کیلومتر خط ریلی در اهواز وجود دارد که این خط ریلی است. هزینه ساخت مترو، می توان از این ظرفیت به خوبی برای حمل و نقل عمومی استفاده کرد.

درویش زاده با اشاره به غیرفعال شدن پروژه اتوبوسرانی ریلی در این شهر گفت: در سال های اخیر پس از پیشنهاد احداث ریل باس و موافقت شهرداری وقت، مطالعه این پروژه انجام و 10 ایستگاه احداث شد. ساخته شده است. طبق تفاهم نامه وی بین شهرداری و راه آهن، ساخت ایستگاه ها به شهرداری و تامین اتوبوس های ریلی به راه آهن واگذار شده است.

وی ادامه داد: پیرو این توافق راه آهن اتوبوس راه آهن را در مسیر ایستگاه قدس به اهواز به کارون راه اندازی کرد که به دلیل مشکلات ایجاد ایستگاه و عدم پذیرش مسافران این اتوبوس متوقف شد.

وی با اعلام آمادگی برای فعال سازی مجدد پروژه اتوبوسرانی راه آهن اهواز، گفت: ساخت مترو برای اهواز هزینه زیادی دارد در حالی که خطوط راه آهن موجود اهواز برای استقرار اتوبوس های ریلی می تواند این خطوط ریلی را به خطر بیندازد.

مدیر عامل راه آهن جنوب گفت: بر اساس برنامه ریزی های موجود راه آهن اهواز در خارج از شهر احداث شد اما با توجه به توسعه شهر اکنون 34 کیلومتر از راه آهن داخل شهر اهواز فاصله دارد.

READ  افزایش 200 مگاواتی نیروگاه خورشیدی به نیروگاه های یزد

درویش زاده با بیان اینکه نگهداری پل های راه آهن بر عهده شهرداری است، گفت: مساحت قانون راه آهن 17 متر است و قانون بعد از این محدوده 30 متر بعد برای عبور و مرور تاسیسات شهری پیش بینی شده است. که شامل استفاده از راه آهن است. شهرداری برای عبور تاسیسات خود 30 متر با منطقه فاصله دارد.

دیدار با رهگذران با قطار چالش راه آهن خوزستان است.

مدیرکل راه آهن جنوب، تعامل بین دستگاه های دولتی را اقدامی درست خواند و گفت: راه آهن جنوب با توجه به توسعه شهر و قرار گرفتن خطوط ریلی زیاد در داخل شهر، همواره تلاش کرده تا گره های اهواز را باز کند.

وی گفت: برخورد قطارها با عابران پیاده و خودروهای عبوری در راه آهن خوزستان به بزرگترین چالش راه آهن تبدیل شده است و برای مدیریت این شرایط به همفکری با مدیریت شهری نیاز است.

وی با اعلام آمادگی برای همکاری با مدیریت شهری اهواز برای رفع چالش های راه آهن شهری اهواز برای شهروندان، گفت: این کار انجام شده است.

تردد بار از داخل شهر اهواز به صفر رسید

مدیرکل راه آهن جنوب ادامه داد: تکمیل پروژه های در حال اجرا ریلی باعث می شود تردد قطارهای باری از بندر امام به شمال و برگشت از محدوده احداث و قطارهای باری در محدوده شهر اهواز به صفر برسد.

وی گفت: در حال حاضر طرح احداث دو خطه در مسیر اهواز – اندیمشک 86 درصد و مسیر اهواز – بندر امام 75 درصد پیشرفت دارد.

مدیرکل راه آهن جنوب افزود: پروژه راه آهن اهواز – ایذه – اصفهان از دیگر پروژه های در دستور کار است که مناقصه قطعه اول این پروژه تا رامهرمز به طول 50 کیلومتر برگزار شد و کیسون برنده این پروژه شد.

READ  اجرای کمپین درس های مهر در استان سمنان همزمان با سراسر کشور


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا