رهبر انقلاب: مخاطب اول هر عرصه‌ جهادی و دعوت به خیر، روحانیت است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای بزرگداشت مجاهدان علما و روحانیون و پیشکسوتان امور خیریه را اقدامی شایسته خواندند و گفتند: در دوران دفاع مقدس، طلبه های جوان وارد میدان شدند. خطوط مقدم جبهه و بسیاری از آنها شهید بودند.

رهبر معظم انقلاب با ذکر نمونه هایی از شهدای شیعه و سنی، جهاد و شهادت را فرهنگی ریشه دار در حوزه های علمیه دانستند و افزودند: ما به ضایعات جوان هم نیاز داریم.

رهبر معظم انقلاب: اولین مخاطب در هر عرصه جهاد و دعوت به خیر، روحانیت است.

بیشتر بخوانید:

وی امام بزرگوار را الگوی بزرگ علم و جهاد دانست و خاطرنشان کرد: این بزرگوار همانطور که اولین مجاهد زمان خود و بسیاری از اعصار دیگر بوده و با این نتایج در تاریخ شیعه جهادی بزرگتر از جهاد او نیست. همچنین در بالاترین سطح علمی قرار دارد و این نشان می دهد که ورود به عرصه جهاد ربطی به علم و تحقیق و تدریس ندارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به انواع جهاد اعم از جهاد علمی، نظامی، سیاسی و اجتماعی افزودند: در هر عرصه‌ای از جهاد که اولویت و نیاز کشور است، اولین مخاطبی که با حس و حال وارد میدان می‌شود. مسئولیت، آنها دانشمندان و دانش پژوهان جوان هستند.

وی با امید به تداوم روحیه و فرهنگ ارجمند جهادی در بین روحانیون، اعضای کنگره شهدای روحانی را به استمرار تکثیر و ترویج اسامی، تصاویر، وصیت نامه و زندگینامه و جایگاه روحانیون شهید با موافقت مردم توصیه کرد. اندیشه و فرهنگ از موقعیت معنوی این بزرگواران برای اطمینان برای همه استفاده کنید.

21217


منبع

READ  چقدر موبایل روشن نشده در بازار داریم؟
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا