دختران ورزشکار را کیمیاعلیزاده تشویق به ترک وطن می کند؟


اولین خبر بزرگ ناپدید شدن یکتا جمالی در سفر تیم ملی وزنه برداری به یونان بود. زمانی که دو وزنه بردار جوان ایرانی وارد این رقابت ها شدند ناگهان اعلام شد که یکتا جمالی، دختر مورخ وزنه برداری که اولین مدال تاریخ دو و میدانی بانوان ایران را کسب کرده بود، ناپدید شده است.

در اولین ساعات پس از انتشار خبر ناپدید شدن جمالی، گمانه زنی ها مبنی بر ناپدید نشدن جمالی مطرح شد و برای درخواست پناهندگی، هتل را به مقصد تیم ملی ترک کرده است. بیست و چهار ساعت بعد گزارش شد که جمالی از آتن به آلمان رفته و در آنجا درخواست پناهندگی کرده است.

این خبر زمانی منتشر شد که علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه برداری به امید یافتن جمالی و بازگرداندن او به ایران در آتن ماند.

کمی بعد فدراسیون وزنه برداری ایران ضربه دوم را زد. این بار ماجرا از صحبت های پاریس جهانفکریان دختر دیگر تیم ملی وزنه برداری بود که در مصاحبه ای رسمی تایید کرد که از ایران به آلمان مهاجرت کرده و قصد دارد از این پس دنیای حرفه ای خود را در آن کشور ادامه دهد. بر.

مقصد مشترک یکتا جمالی و پاریس جهانفکریان برای پناهندگی و مهاجرت شایعاتی را در ایران به راه انداخته است. گفته می شود کیمیا علیزاده، دختر مورخ ورزش ایران که اولین و تنها مدال بانوان ایران در المپیک را به دست آورد، به این دو وزنه بردار کمک کرد تا در آلمان پنهان شوند. شیمی چند سال پیش به آلمان رفت و در آنجا درخواست پناهندگی داد. او نتوانست با پرچم این کشور در المپیک توکیو شرکت کند و در نهایت با پرچم تیم پناهندگان توکیو به رقابت پرداخت. او که در اولین دیدار آن بازی ها ناهید کیانی از ایران را شکست داد، در ادامه مدال آور شد اما در نهایت به مدالی نرسید.

READ  مهاجم استقلال با چهره جدید در مکه/عکس

مقصد مشترک آلمان، کشوری که کیمیا از آن دیدن کرد، برای یکتا و پاریس، پازل های گمشده را جمع آوری کرد. زیرا همانطور که دو وزنه بردار تیم ملی بانوان ایران اشاره کردند با کمک یکی از دوستانشان توانستند به آلمان سفر کنند.

شایعه کمک کیمیا علیزاده به این دو تبدیل شده است که اکنون پاریس جهانفکریان قاطعانه چنین چیزی را تکذیب می کند. او اخیرا با Inside Games مصاحبه کرده و گفته است که کیمیا علیزاده هیچ اطلاعی از سابقه مهاجرت خود ندارد. “من کیمیا را می شناسم، اما او چیزی در مورد مهاجرت من نمی دانست. با اینکه به شما اطمینان می دهم کیمیا نقشی در تصمیم یکتا جمالی برای رفتن به آلمان نداشت واقعیت این است که خروج از ایران بسیار سخت است اما یکی از دوستانم برای گرفتن ویزا کمک زیادی به من کرد. این پروسه زمان زیادی برد و چندین ماه طول کشید. پس از پیوستن به آلمان، به ASC برلین پیوستم تا بتوانم تحصیلاتم را از سر بگیرم.

حضور دو وزنه بردار تیم ملی بانوان ایران در آلمان حالا آینده آنها را روشن می کند. همانطور که کیمیا علیزاده نتوانسته به راحتی کارهای مربوط به اقامت خود را انجام دهد، به نظر می رسد یکتا جمالی و پریسا جهانفکریان نیز برای اخذ اقامت این کشور دچار مشکل شده اند. پاریس می گوید با گذشت دو سال از آخرین حضورش در تیم ملی ایران، مشکل قانونی برای تغییر ملیت ندارد. با این حال به نظر می رسد پیشروی برای او سخت باشد و شاید در صورت کسب سهمیه بتواند با پرچم پناهجویان در المپیک پیشرو شرکت کند. “من سعی کردم پناهندگی بگیرم، اما می خواهم اجازه اقامت در آلمان را بگیرم تا در صورت امکان برای این کشور رقابت کنم. آلمان کشوری باشکوه با مردمان بسیار خوب است. بسیار خوشحالم که در این کشور هستم و واقعاً به آینده ام امید زیادی دارم.»

READ  کنایه جنجالی نکونام به لیست تیم ملی؛ بازیکنانی که آپشن دارند دعوت می‌شوند!

23302


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا