جزئیات جدید مکانیزم فروش خودرو/ مالیات جدید در راه است


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، منوچهر منطقی در نشست خبری جزئیات نحوه خرید خودرو از سامانه یکپارچه خودرو را اعلام کرد و گفت: در مدل قبلی فروش خودرو، هر 10 تا 15 روز یک بار تعداد محدودی خودرو به فروش می رسید. به عنوان مثال یک دوره 3 ماهه به قرعه کشی 6 خودرو گفته می شود که برای هر دوره بین 200 تا 300 هزار خودرو فروخته می شود و هر فرد یک خودرو را ثبت نام می کند تا تعداد زیادی از افراد بتوانند ثبت نام کنند.

وی افزود: در شرکت های خصوصی انتقاد می شود که چرا باید خودرو را نیز در این سامانه بفروشند، باید بگویم برخی از تولیدکنندگان با ثبت نام 3000 نفر، 1000 قطعه خودرو تحویل داده اند که مشکل ساز شده است و دیگر این مشکل را نداریم. در این سیستم.”

معاون وزیر صمت گفت: با این روش فروش، احتمال تعهدات خودروسازان برای تحویل به موقع محصولات بسیار بالاست. ماشین میخواد بفروشه تست انجام می شود و رقم نهایی را مثلا 100000 ماشین قرعه کشی می گذاریم و سپس مسیر را بررسی می کنیم و 100000 ماشین دیگر را برای فروش قرار می دهیم تا برای تحویل به موقع خودرو مشکلی پیش نیاید.

وی افزود: وزارت صمت فقط اطلاعات را جمع آوری و تایید می کند و بقیه کار توسط خود خودروساز انجام می شود. وزارت صمت فقط نظارت دارد و با توجه به اینکه اطلاعات زیادی را جمع آوری می کنیم می توانیم هدفمند عمل کنیم و 50 درصد ظرفیت فروش را به جوان ترها اختصاص دهیم و با شناسایی مصرف کنندگان واقعی توزیع را هدفمند کنیم.

READ  بازار خودرو منتظر نتیجه مذاکرات در وین است/ قیمت نهایی سمند، تیبا، دنا و کوئیک

* دلالان خودرو باید مالیات بپردازند

معاون وزیر صنعت حمل و نقل وزیر صمت گفت: تاکنون تولید بر مشتری غلبه داشته است اما از امروز با ورود سازمان حراست به بحث فروش خودرو، مشتری بر تولید غلبه می کند. مردی ماشینی را 160 میلیون تن می خرد و 300 میلیون تن می فروشد، باید مالیات بدهد.

منطقی در خصوص واردات خودرو نیز گفت: در حال حاضر شایعات زیادی وجود دارد اما باید تا زمان ابلاغ مصوبه منتظر ماند. پیش از این تنها دهک های پردرآمد جامعه برای واردات خودرو در نظر گرفته می شد و حتی زمانی شاهد بودیم که بیشترین تعداد پورشه در دنیا وارد کشور می شود اما در آن دوره به همه دهک های جامعه نگاه می کردیم.

وی افزود: به محض اعلام واردات، قوانین آن را به طور کامل منتشر خواهیم کرد. البته این قانون یک ساله است و سال آینده مجدداً ایرادات قانونی رفع خواهد شد.

معاون وزیر صمت افزود: با توجه به خلأ تولیدی که داریم، واردات خودروهای اقتصادی را در دستور کار قرار داده ایم. به عنوان مثال زمانی که پراید حذف شد 500 هزار متقاضی داشت و دیگر خودروی یدکی برای این خودرو نداشتیم در حالی که در دنیا با روش علمی دقیق، محصول ارزشمندی با قیمت مناسب عرضه می شود.

وی افزود: بحث واردات خودرو به صورت فول خودرو (CBU) خواهد بود، اما در تلاش هستیم تا برنامه های تکمیلی برای داخلی سازی محصولات ارائه کنیم.

منطقی با تاکید بر اینکه ممکن است در زمان واردات خودروهای ارزان قیمت در قیمت اسقاط خودروهای فرسوده تغییراتی ایجاد شود، گفت: این موضوع یکی از مشوق های واردات تلقی می شود.

READ  قیمت پنیرهای فله سنتی و صنعتی در بازارهای میوه و مشروب ممتاز چقدر است؟

همچنین با توجه به تغییر نرخ مبادله ای 4200 تنی و افزایش نرخ ارز، برخی از تعرفه های نهاده ها کاهش می یابد تا قطعه سازان و واردکنندگان قطعات مجبور به پرداخت بیشتر نباشند.

* هزینه های نگهداری خودروهای خارجی 3 برابر قیمت آنهاست

وی خدمات پس از فروش را موضوع مهمی در بحث واردات خودرو می داند و با بیان اینکه هزینه نگهداری خودروهای خارجی به طور متوسط ​​سه برابر قیمت آنها است، گفت: با توجه به وجود حدود 1500 نمایندگی خدمات پس از فروش در کشور کشور، آنها را برای دسته بندی و معرفی افراد برای ارائه خدمات پس از فروش پایدار در نظر می گیریم.

منطقی نیاز واقعی بازار خودرو را بین 1.4 تا 1.5 میلیون دستگاه در سال برشمرد و افزود: طبق بررسی های انجام شده هم اکنون حدود نیم میلیون تقاضای تقلبی و سوداگرانه در این حوزه وجود دارد.

وی افزود: اگر تقاضا و عرضه خودرو متعادل شود، قطعا این موضوع بر قیمت تاثیرگذار خواهد بود و پیش بینی ما این است که با شروع واردات و ادامه آن، قیمت ها به مشتریان نزدیک شود.

223223


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا