توضیحات محیط: «ایران» به توله ها توجهی نکرد/ خطر شیردهی را پذیرفتیم


به گزارش خبرآنلاین، بهرنگ اکرامی اظهار می کند: در حالی که هوای توران سرد است و زمانی که مادر پس از بازگشت از بیهوشی لانه سنگی خود را ترک می کند و تا دو ساعت برنمی گردد، گربه ها هنگام تولد توله ها را نزدیک خود نگه می دارند تا استفاده کنند. لانه مادر گرمای بدن «مادری که پس از بازگشت از بیهوشی به سراغ توله ها نمی رود و دمای توله ها افت می کند، هرگز این خطر را نمی پذیرد که سه توله به دلیل سهل انگاری مادر بمیرند.

این تصمیم به این دلیل گرفته شد که شانس زنده ماندن از طریق شیردهی دستی وجود دارد، اما اینکه توله ها در کنار مادر بمیرند اصلاً تصمیم خوبی نبود زیرا نمی خواهیم مسئولیت شیردهی را به عهده بگیریم.

اکرامی توضیح داد: بعد از ساعت 5 به خودم گفتم برای هوشیاری بیشتر توله ها را با دستکش بیاورم و صبح دوباره توله ها را به مادر معرفی کنیم. حدود ساعت 7 الی 12 دوباره آنها را معرفی کردیم.به این دلیل است که توله ها با صدای آن وارد لانه می شوند و آنها را تماشا می کنند و برمی گردند.این روش چندین بار برای مادر تکرار می شود.آنها را بیرون ببرید و در هوا بگذارید. جایی که دما کاهش می یابد اما هیچ شرایط خطری برای این وجود ندارد.

وی گفت: بعد از 24 ساعت اگر مادر توله را نپذیرد، احتمال کمی وجود دارد، به همین دلیل موافقت کردیم که توله ها را با دست بزرگ کنیم.

بیشتر بخوانید:

احتمالا فقط 3 یوزپلنگ نر در یزد زنده هستند

233233

READ  هشدار نارنجی هواشناسی برای طغیان رودخانه ها در 5 استان


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا