توسعه همکاری های ترانزیتی و لجستیکی مجتمع بندری کاسپین با بنادر قزاقستان

به گزارش خبرآنلاین از انزلی، در راستای توسعه همکاری مجتمع بندری کاسپین با بنادر اوکتائو و کوریک قزاقستان و توسعه خط حمل و نقل کانتینری بنادر در منطقه آزاد بنادر انزلی و قزاقستان و تسهیل تجارت از طریق چین. ، قزاقستان، کریدور ایران و توسعه کالا و تجارت دو کشور؛ این هیات تجاری از قزاقستان وارد منطقه آزاد انزلی شد و از زیرساخت های بندری از جمله اسکله ها، مخازن، سیلوها و انبارهای مجتمع نمایشگاهی و بندری کاسپین بازدید و آخرین اقدامات منطقه آزاد انزلی برای توسعه همکاری ها با منطقه آزاد انزلی را مورد بحث و بررسی قرار داد. . .

مهندس امین افق معاون امور بندری و حوزه دریای خزر منطقه آزاد انزلی ضمن تشریح موضوعات مطرح شده در کمیسیون مشترک دو کشور و توافقات قبلی بین بنادر آکتائو و دریای خزر و ایجاد مزیت های رقابتی برای توسعه روابط تجاری افزود: نقش محوری قزاقستان در پروژه کمربندی – راه دولت چین; بندر کوریک در مجاورت بندر قدیمی آکتائو ساخته شده و با توجه به توسعه زیرساخت‌های لجستیکی این دو بندر توسط دولت قزاقستان، سازمان منطقه آزاد انزلی اقدامات متعددی را برای توسعه زیرساخت‌های ریلی و لجستیکی در دریای خزر انجام داده است. بندر از نسل سوم بندر انزلی و نقش مکمل این بندر دیرینه برای توسعه تجارت در دریای خزر در دستور کار قرار گرفته است.

دبیر شورای لجستیک این سازمان با اشاره به راه اندازی کریدور بندر چین – قزاقستان – خزر گفت: از سال 1397 تاکنون بیش از 12 هزار TEU کانتینر با استفاده از حمل و نقل ترکیبی از طریق بنادر قزاقستان به چین صادر یا وارد شده است. با اتصال حمل و نقل ریلی به بندر کاسپین و تکمیل بندر حضوری، تجارت و ترانزیت کالا در این مسیر افزایش چشمگیری خواهد داشت.

READ  ارائه خدمات اینترنتی بر بستر نوری به مشترکین شهرستان آبیک

مهندس وحید طالب پور معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی با ارائه مزیت های منطقه در زمینه سرمایه گذاری، صدور مجوز و ثبت شرکت های خارجی افزود: با استفاده از 160 شرکت تولیدی فعال، طرح احداث اتصال بندر کاسپین انجام شد. مجموعه راه آهن سراسری در کنار نقش اصلی این منطقه در روابط تجاری ایران با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، نه تنها راه را برای اتصال سواحل جنوبی خلیج فارس به دریای خزر هموار می کند، بلکه به شمال نیز ختم می شود. -راهروی جنوبی منطقه آزاد انزلی در حال تبدیل شدن به مرکز ترانزیت، ارتباط تولیدی بین کشورهای جنوب و غرب آسیا و اوراسیا است.

وی افزود: منطقه آزاد انزلی با توجه به موقعیت جغرافیایی این منطقه دروازه ورود به ایران است و می تواند در زمینه های مختلف فرآوری محصولات کشاورزی، دامی و شیلاتی، تولیدات صنعتی و نمایشگاه های مشترک بین دو کشور و اعضا مورد استفاده قرار گیرد. اوراسیا و کشورهای ساحلی دریای خزر مهمترین زمینه های همکاری دوجانبه بین بزرگترین شرکت شمال ایران و قزاقستان و اقتصادهای منطقه هستند.

گفتنی است، هیئت قزاقستانی از حوزه صنعت و تجارت منطقه آزاد انزلی و امکانات موجود در مجموعه مرکز همایش و نمایشگاه و منطقه برای برگزاری نمایشگاه های مشترک و سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی بازدید کرد.

توسعه همکاری های ترانزیتی و لجستیکی مجتمع بندری کاسپین با بنادر قزاقستان


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا