تنها راه برون رفت از مشکلات شهرستان ها حکومت جهادی هاست


به گزارش خبرآنلاین از تبریز، علیرضا زاکانی صبح امروز در مراسم اختتامیه همایش ملی آثار جهاد در مدیریت شهری اظهار داشت: سالروز آزادسازی خرمشهر نماد عزت، عظمت و عظمت دوران دفاع مقدس خرمشهر است. جلوه جدید کرد.

وی با بیان اینکه اگر نگاه خدا در رأس امور باشد همه چیز باز می شود، افزود: زمانی که امام خمینی (ره) فرمودند حصر آبادان متوقف شود در مدت کوتاهی این اتفاق به واقعیت تبدیل شد.

وی در ادامه گفت: این همایش مزین به نام دو شهید بزرگوار و اسطوره هایی است که باید به آن پایبند باشیم.

شهردار تصریح کرد: در مواجهه با شهدا باید به موارد زیر فکر کرد، از جمله قدردانی از آنها، زمان نگاری، شخصیت سازی و الگوسازی برای شهدا، استعانت از شهدا و امید به شفاعت آنان در بقیه موارد. خانه.

وی اولین درس زندگی شهید باکری و شهید سلیمانی را بندگی خدا دانست و گفت: عبد بودن در گفتار آسان و در عمل سخت است. شهید باکری الگویی است که درک بندگی خدا را در زندگی خود به اجرا در می آورد.

زاکانی یکی دیگر از ویژگی های شهدا را تبعیت از امام و ولی فقیه می داند و تاکید می کند: مدیران ما باید تابع ولی فقیه باشند. از دیگر ویژگی های شهدا این است که خدمتگزار مردمی هستند که در این عرصه پیشتاز بودند. در واقع تواضع در مقابل مردم عالی است.

وی همچنین افزود: این انقلاب اسلامی مردم سالاری دینی را به ارمغان آورده است که باید در راس کار مدیران جهادی قرار گیرد.

READ  باغ ها و پارک های شهر مجهز به کنتور آب هستند

شهردار تهران با اشاره به اخلاص شهدا گفت: هر جا خطری بود شهدا پیش قدم شدند و هر جا که منفعتی بود دیگران را به جلو هدایت کردند.

وی خطاب به مدیران گفت: اگر ایمان به خدا سرلوحه کار شما باشد در هر زمینه ای که باشید چه جنگ و چه اقتصاد موفق خواهید بود.

شهردار تهران یکی از ویژگی های مشترک همه شهدا را تدبر، تفکر، اندیشه و تدبیر محوری دانست و گفت: اگر مدیران جهادگر این ویژگی ها را به ویژگی های اخلاقی و رفتاری خود بیافزایند، قطعاً بسیار موفق خواهند بود.

زاکانی حکومت جهادی را تنها راه برون رفت از مشکلات کنونی شهرها عنوان کرد و افزود: باید گره گشایی از کار مردم با تفکر درست و تکیه بر اندیشه های درست و بهره گیری از نخبگان جامعه زد.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال حل مشکلاتی مانند ترافیک، آلودگی هوا، نمای ساختمان ها، مدیریت بلایای طبیعی، مدیریت پسماند و …. نیاز به توجه، برنامه ریزی و برنامه ریزی دارد که در صورت تحقق، شهرها امن و در مسیر توسعه قرار گیرند. .

وی با بیان اینکه امروز نیازمند دانش آموز در مکتب شهدا هستیم، گفت: امروز باید راه را برای مردم باز کنیم و این بار تنها در سایه خدمت به مردم باز خواهد شد. شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید آقا مهدی باکری می توانند راه را به ما نشان دهند و الگوی مدیریت شهری ما باشند.

شهردار تهران در پایان از شهردار تبریز برای برگزاری همایش ملی اقدامات جهادی در مدیریت شهری تشکر کرد.


منبع

READ  تشکیل ستاد در روز ششم نکودش در شهرکرد
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا