تلفات جاده ای در ایران با جمعیت 84 میلیون نفری به اتحادیه اروپا 447 میلیونی نزدیک شد


اداره آمار اتحادیه اروپا (یورواستات) گزارشی از مرگ و میرهای جاده ای در دهه گذشته منتشر کرده است که در آن آمده است که اگرچه تعداد تلفات جاده ای طی 10 سال گذشته کاهش یافته است، اما هر سال به سطح نسبتا بالایی کاهش یافته است. سال 2020 به دلیل شیوع ویروس کرونا با محدودیت های مسافرتی مواجه شده است.

بر اساس این گزارش، از مجموع قربانیان تصادفات جاده ای در سال 2020، حدود 44 درصد را مسافر، 19 درصد عابرین پیاده، 16 درصد موتور سیکلت، 10 درصد دوچرخه سوار و 11 درصد را مسافران وسایل نقلیه سنگین اعم از اتوبوس و کامیون تشکیل می دهند. .

این گزارش در شرایطی منتشر شد که وزارت راه و شهرسازی ایران نیز از افزایش 10 درصدی تلفات جاده ای در سال 1400 شمسی خبر داد. در حالی که موسسه پزشکی قانونی ایران تعداد کشته شدگان تصادفات جاده ای در سال 1399 را 15 هزار و 396 نفر تخمین زده است، این رقم در سال گذشته به نزدیک 17 هزار نفر رسید.

البته طی 10 سال گذشته تعداد قربانیان تصادفات جاده ای در ایران رو به کاهش بوده است، اما سرانه آن همچنان نسبت به جمعیت کشور بالاست. تعداد تلفات جاده ای در اتحادیه اروپا و ایران به حدود 1800 نفر رسید، در حالی که جمعیت 27 کشور عضو اتحادیه اروپا 447.2 میلیون نفر و جمعیت ایران 84.4 میلیون نفر بود.

بنابراین تعداد قربانیان جاده ای در ایران دویست درصد است که حدود 5 برابر نسبت قربانیان جاده ای در اتحادیه اروپا یعنی چهار هزار درصد است.

READ  اعتراف مرد معتاد به دزدی مرگبار/ چون مقاومت می کند به او چاقو زدم/ فرزندان مقتول: پدر ما انسان شریفی بود و برای رفاه ما زحمت کشید.

سوئد کمترین تعداد مرگ و میر سرانه جاده ای را در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا دارد – 20 نفر در هر میلیون. در مقابل، رومانی دارای بالاترین نسبت جمعیت به جمعیت با 85 در میلیون است. این نسبت در اتحادیه اروپا به طور متوسط ​​42 و در ایران 200.6 است.

233233


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا