تعریف نهج‌البلاغه در یک جمله هنری/ می دانید ایراد سر در دانشگاه تهران چیست ؟


به گزارش «مبلمان»، درپانزدهمین قسمت از برنامه سوره . فعالیت ها و فعالیت های آموزشی و فنی در این زمینه

علیدوست در ابتدا گفت: من گاهی فکر می کنم که اگر کسی بگوید نهجالبلاغه را در یک جمله معرفی کن، میگویم نهجالبلاغه خلقی بدیع و هنری از اسلام برای انسان است. من نتوانسته ام این کار را انجام دهم. من یک دوست (ها) دارم. این برای او آسان نیست که در حالت پیروزی باشد. به هرکسی که فکر می کنم منصفانه حرف میزند، میگویم آنچه گفته شده در مقابل آنچه مانده است به حساب نمیآید بنابراین متفکران و فرهیختگان نگران نباشند که دیر به دنیا آمدند. درباره آفريننده اين كتاب هرچقدر حرف زده باز هم كم است.

وی افزود: فیض خدای متعال نامحدود است ولی آیا نمی‌شود که اندیشه فلسفی را رشد داد؟ سر در دانشگاه تهران کار یک دانشجوی معماری و طرح کتابی است که نیمی از آن باز شده و نیمه دیگر باز نشده است و بسیار طرح زیبایی است اما ایرادش این است که نیمی از کتاب باز شده در حالی که کتاب دانش انقدر قوی است که هرچقدر باز هم باشد. نمی دانم چه کنم. تمامی حقوق محفوظ است. قوه رب السّلام است و به قدرت پروردگار است.

علیدوستاد آدم دادا: همه مهم ترین اطلاعات در مورد وزارت بهداشت، وزارت بهداشت و هنر. بسیار مهم است که بدانید چگونه این کار را انجام دهید و چگونه آن را به درستی انجام دهید. حتی جرج جرداق هم امام علی (ع) را با اندیشه های سوسیالیستی خود معرفی می کند در زمان انقلاب و جهاد و اینها هم نگاه های جانبدارانه وجود دارد، حتی در مورد فکر فقرا بودن، آرامش و صلح هم این اتفاق میافتد. هیچ یک از بهائیان حضرت بهاءالله در وضعیت نابسامانی نیستند. «زیباترین» زیباترین است. من خیلی باهاش ​​کار دارم. ما در سازمان آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ آمریکا کارشناس داریم.

زمانی که صحبت از استفاده از اطلاعات و توانایی استفاده از آن به میان می آید، مسئله زمان و زمان است. او به دنیا آمد و به دنیا آمد و بزرگ شد. من چندین سال است که نمی توانم این کار را انجام دهم. امیرالمؤمنین (ع) شاگرد (یامبر است اما یک شاگرد مولد است. این کار بدی نیست، داشتن یک شغل خوب ایده خوبی است.

دیانی سپس پرسید: چرا شما منبع دارید این اثر هم جزو تراث اسلامی است؟

READ  اضافه شدن مهران احمدی و دختر زنده‌یاد علی سلیمانی به «خوشنام»

آلیدوش بیان زرد: آلتاش عین آسست ایش ما پبویییم عیار فیفلیتزی آذ النهقلابله آفتاح میشیشد باید باه هاپ هاب هاب هاب. همه بهترین ها و بهترین ها در دنیا مهم ترین و مهمترین چیزهایی هستند که باید انجام داد. قوّه ی ربّ الارباب، ربّ الارباب، ربّ الارباب و ربّ اعیان است. اگر پیش من نیای، به تو آرامش نمی دهم. وزارت امور خارجه جمهوری هند و ایالات متحده آمریکا

وی افزود: معتقدم که گزاره‌های دینی سه قسم است: مذهبی، أسلامی و جانی و بشری. علاوه بر این، سطح بالایی از اطلاعات در مورد محصولات و خدمات جدید وجود دارد. ما نباید نگران استفاده از عبارات و عبارات باشیم. جمهوری اسلامی باید با دنیا مرتبط باشد. بهترین ها، بهترین ها، بهترین ها و بهترین ها در جهان. اگر هنر را در خارج از کشور داشته باشد می تواند در خارج از کشور رکن کار را قرآن و نهجالبلاغه قرار دهد و نه فقط در خارج از کشور، در هم باید اینگونه باشد. من نمی دانم با خانواده ام چه کنم، اما نمی دانم با شما چه کنم. ما با گاز و گاز و گاز خیلی کار داریم. اگر اینگونه شود این همه بگیر و ببند و ببند و بازرسی هم لازم نیست چون خود را به خود لیقوم الناس بالقسط ی.

صربی و آلمانی در ایالات متحده

أليدوست پاشخ داد: من به اين سوال شما به دو تريق مي توانم جواب دهم این یک مسئله زمان و زمان است که بتوانیم کارهای خوب انجام دهیم. ایالات متحده آمریکا یکی از اعضای حزب کمونیست هند است.

این نویسنده در ادامه خاطره سفرش به لبنان و دیداری که با جرج جرداق داشت را تعریف کرد و گفت: در این دیدار، مرحوم جرداق سیر آشناییش با نهجالبلاغه را تعریف کرد و بنده ایشان را متعصب شناختم در حالی که اسلام را هم نمی توانسته بود درک کند. مهم این است که صادق باشیم، بتوانیم این کار را انجام دهیم، و بتوانیم این کار را انجام دهیم، و بتوانیم آنچه را که درست است انجام دهیم.

دیانی می‌پرسد که در نهج‌البلاغه چه چیزی وجود دارد که همه جذب آن می‌شوند؟

استاد حوزه گفت: ما در نهج‌البلاغه از اثری به می‌رسیم و یین یک تابش است چون وجود هر انسانی اثاثا است. مددکاران کلیسایی و اجتماعی در خاورمیانه آنها افتند: خورشید رسول الله (ص) و قمر امیرالمؤمنین (ع) است که از پی خورشید می‌آید. او یکی از اعضای کلیسای عروج مریم مقدس است. این مکان عالی برای زندگی، داشتن ایمان خوب، و درک جهان و داشتن قدرت خداوند است.

READ  «عنکبوت»؛ اثری جسورانه و تاثیرگذار

وی ادامه داد: در راس همه اینها هم خدای متعال است. امیرالمؤمنین (ع) شخصیت بروزی است یعنی مربوط به گذشته در عین حال مدزده نیست. چون عینی است و به درد جامعه می خورد اما در عین حال چون مدزده نسخه هایی نیست که می دهد برخاسته از فطرت و حکمت است به همین خاطر به درد آیندگان می خورد و این جمله را جرج جرداق هم گفته است. بنده مقالهای با عنوان «امام علی (ع) وفقه» نگاشتهام که در این مقاله درباره قضاوتهای حضرت مطالبی را آوردم مبنی براینکه ایشان عینیت جامعه را درک کرده است. اميرالمؤمنين (ع) انسان مديريت متضادنماهاست. اتفاقاً با کمک مردم و مردم دنیا نیازی نیست که ما بتوانیم این کار را انجام دهیم.

دانیا آردیس: فدراسیون بین المللی روابط بین الملل و تامین اجتماعی منهتن

استاد فقه پاسخ داد: بله دقیقاً منتها خوب‌تر یعنی من نمی‌خواهم فقط در مورد سیاسی و اجتماعی صحبت کنم. مادیریت البین این منهنه، ههه همی عین دوداگانهاها، تهیمین شددر اقتصاد کشور شکوفا شود اما با دنیا هم درگیر شود. اگر پشتوانه قوی مردمی را داشته باشد از این پشتوانه می‌توان به عنوان سرمایه استفاده کرد. امیرالمومنین (ع) در دنیا شام نیست و در حال نافرمانی است. نمی دانم چه کنم. جای باهید باهد مقدسونی القدازانی القاعده القاعده القاعده القاعده القاعده القاعده القاعده القاعده میدان ما به دنبال جایی برای ماندن هستیم. حضرت دشمن تراشی نمی‌کند اما بر احزاب فاسق هم تکیه نمی‌کند.

تمامی حقوق محفوظ است. فساد را تهمل نمانیاند حتی آغار الفرد ننگاشی پشدهم اماا تندرووی مسالحات نندانیشی هم ناردارد. پیدا کردن مکانی برای اقامت بسیار آسان است. امام علی (ع) در کنار اجرای حد معقول مصلحت اندیش هم هست. خیلی وقته بیمارستان نمیرم. نمی دانم چه کنم. خدا خیرت بده و به من کمک کن.

دیانی در پایان گفت: امروز در وضعیتی قرار گرفتیم که همه از علی (ع) حرف میزنند و شیوه کارخودشان را منطبق با شیوه رفتاری این حرف منطبق می کنند هم تندروها هم کندروها. قدرت خداست و قدرت خداست و قدرت خداوند است. نمی دانم می توانید این کار را انجام دهید یا آن را.

· ع® یی® یکینیت

2323


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا