تعداد چاه های غیر مجاز در کشور بیش از تعداد چاه های مجاز است


بر اساس گزارش ها خبر آنلاین از البرز; مسعود منصور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آب در مراسم افتتاحیه سامانه مدیریت پنجره اراضی البرز روز یکشنبه با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن فرهنگی ورزشی میلاد برگزار شد. سالن کنفرانس پدیده‌های قابل مشاهده و نامرئی، اما بسیار تأثیرگذار مانند گرد و غبار، امنیت غذایی، کم‌آبی و خشکسالی در قرن جدید صحبت کردند که چالش‌های عظیمی را برای جهان به همراه داشت.

وی افزود: خشکسالی مشکلات زیادی از جمله تهدید امنیت غذایی و امنیت زیستی را به همراه داشته که لزوم حفظ منابع اولیه را دوچندان کرده است.

منصور با ارائه تصویری از وضعیت خشکسالی در ایران گفت: اگر به دنبال امنیت غذایی و زیستی در کشور هستیم باید آب، خاک و پوشش زمین حفظ شود. ما کشوری در معرض خطر فرسایش هستیم که به طور متوسط ​​سالانه 16 تن در هکتار خاک در ایران فرسایش می یابد. البته این میانگین است، ما جاهایی در کشور داریم که سالانه 100 تن خاک در هکتار فرسایش می یابد و متأسفانه این رسوبات ناشی از فرسایش وارد شده به سد حدود 250 میلیون متر مکعب در سال است که چیزی در حد حجم است. روی سد امیرکبیر!

وی افزود: در این شرایط به اصطلاح اکنون شاهد سیل، بارندگی و خشکسالی هستیم. بر اساس آمارهای دهه 30 حدود 7700 سیل در کشور رخ داده است که خسارت هر سیل حدود 100 میلیارد تن برآورد شده است. ضمن اینکه در جریان این سیلاب ها همان آب شیرین از بین می رود.

READ  طرح جامع نهضت کرج بازنگری شد

منصور در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به مناطق بیابانی کشور گفت: ایران 30 میلیون هکتار عرصه بیابانی دارد که 7 میلیون هکتار آن در کانون گرد و غبار قرار دارد و سالانه حدود 3 تریلیون تن خسارت مستقیم به کشور وارد می کند. .

معاون وزیر جهاد کشاورزی با ابراز تأسف بیش از چاه های غیرمجاز در کشور گفت: نتیجه وجود این چاه های غیرمجاز این است که در بیش از 90 درصد کشور شاهد 10 تا 31 سانتی متر است. فرونشست سالانه .

وی با اشاره به ترویج فرهنگ حفاظت از آب، خاک و محیط زیست گفت: بیش از 40 درصد چرخه تولید آب از جنگل های زاگرس تامین می شود همانطور که جنگل های هیرکان میلیاردها مترمکعب آب به سفره های زیرزمینی تزریق می کند. با اجرای عملیات آبخیزداری بیش از 10 هزار قنات خشک شده احیا و مناطق آن به بهشت ​​قابل سکونت تبدیل شده و حتی مهاجرت معکوس نیز صورت گرفته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پایان با اشاره به اجرای طرح کاداستر در کشور گفت: 94 میلیون هکتار از اراضی ملی در 2 سال گذشته کاداستر شده و امروز 132 میلیون هکتار از 137 میلیون هکتار اراضی ملی. کاداستر هستند و بقیه تا پایان شهریور.

48


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا