ترویج دانش حقوقی مانع از دعوا می شود


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین قزوین؛ علی شعبانی رئیس قاضی استان قزوین در دیدار با مردم شریف شهرستان بویین زهرا که در مسجد اعظم آن شهر برگزار شد، گفت: رعایت قوانین و مقررات باید در جامعه و همه در هر موقعیت اجتماعی ایجاد شود. باید ملزم به قانون باشد و قوانین ما علاوه بر تصویب مجلس شورای اسلامی به تصویب وکلای هیأت امنا نیز می رسد. عمل به قوانین جامعه اسلامی در واقع انجام واجبات دینی است.

وی افزود: بدون شک در صورت اجرای صحیح قوانین بسیاری از مسائل و مشکلات مردم و جامعه به حداقل می رسد و عواقب و عواقب عدم رعایت آن گریبانگیر کل جامعه می شود و هیچکس نمی تواند خود را از آسیب در امان نگه دارد.

این مقام ارشد قضایی استان ادامه داد: کار قضایی بسیار سخت و پیچیده است و مردم باید به این نکته توجه داشته باشند که قاضی بر اساس قانون عمل می کند و خارج از قانون و مقررات و بر اساس ادله نمی تواند بشنود. اسناد. و اسناد و مدارک: «با تقدیم طرفین پرونده، حکم خود را در فصل خصومت صادر می کند.

شعبانی افزود: ایجاد صلح و سازش یکی از سنت های حسنه و مورد تاکید دین مبین اسلام است و باید در جامعه امروزی مورد توجه قرار گیرد و از بزرگان و معتمدین محل انتظار می رود که اجازه ندهند اختلافات بین مردم منجر به دعوا شود. برای حل مسائل و مشکلات قبل از دعوا.

این مقام مسئول بیان کرد: یکی دیگر از چالش های قوه قضائیه عدم شناخت حقوقی مردم است و این مشکل باعث می شود در تعاملات اجتماعی دچار مشکل شوند و در نهایت متضرر شوند، سپس به دستگاه قضایی مراجعه کنند و شاید واقعا حق با آنها باشد. وی ادامه داد: با این حال قاضی بر اساس ادله و مستندات تصمیم می گیرد، بنابراین امروز ارتقای دانش حقوقی جامعه امری ضروری است و همه باید در این راستا تلاش کنند، زیرا به همین دلیل پرونده های زیادی تشکیل می شود.

READ  کشف 514 هزار لیتر فرآورده نفتی قاچاق در هرمزگان

گفتنی است در پایان مردم مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی خود را در جمع کارکنان قضایی استان مطرح کردند و در برخی موارد دستورات لازم صادر شد.

رئیس قاضی استان قزوین در دیدار با مسلمین حجت الاسلام و المسلمین رضوانی امام جمعه بوئین زهرا نیز تاکید کرد: ائمه جمعه یکی از پایگاه های مردمی هستند و با توجه به جایگاه و نقش اجتماعی خود می توانند در آگاه سازی جامعه موثر باشند. جنایی و اجتماعی در این راستا دست قوه قضائیه برای کمک است و امیدواریم بیان واقعیت های جامعه به ویژه با توجه به آسیب هایی که آنها را تهدید می کند توجه روز افزون به تریبون های ائمه جمعه داشته باشد.


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا