تجلیل از «خسروی خوبان» در ایستگاه پایانی یک جشنواره/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی جشنواره نمایش آماره، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره نمایشنامه نویسی انتشارات ویژه خسرو حکیم. توسط هنرمندان و هنردوستان اجرا شد.

هسرو حکیم رباط در این مراسم با تشکر از انتشارات آمار و دست اندرکاران این مجموعه و موسسه هنرمندان پیشکسوت، مقدمه و جمع بندی کتاب جدید خود با عنوان تئاتر ایرانی معلول توانا را قرائت کرد. سپس کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی، عباس عظیمی مدیرعامل موسسه پیشکسوتان و فرهاد نوپرست مدیر عامل انتشارات آماره با اهدای تندیس خسرو حکیم رباط از وی تجلیل کردند.

سپس در حین نمایش بخشی از مستند «حسروی هوبان» ساخته مجید سعدآبادی درباره زندگی هسرو حکیم رباط، شیرین بزرگمر، نصرلا گدیری و فارس باقری به بیان افکار، کردار و زندگی حکیم رباط پرداختند.

همچنین دو قطعه از نسخه صوتی کتاب «روز هفتم» با صدای هسرو حکیم رباط و آهنگسازی آزاد حکیم رباط پسرش پخش شد. سپس پس از قرائت متنی از حکیم رباط در مدح همسرش از محمدرضا یزدان پرست مجری مراسم قدردانی.

جشن خسروی خوبان در ایستگاه آخر جشنواره / عکس
عکاس: اختر تاجیک

در پایان محسن عظیمی پس از ارائه مقدمه ای درباره نحوه شکل گیری و برگزاری جشنواره، بیانیه هیئت داوران را قرائت کرد و فرهاد نوپرست، مدیر عامل انتشارات آماره نیز به لزوم حمایت از آثار نمایشی به ویژه نمایش های نسل جوان پرداخت. وی از محسن عظیمی، هومن بنایی و شهرام احمدزاده بابت تاکید بر اینکه این مراسم تنها توسط یک گروه چهار نفره مانند شورای سیاسی انتشارات اماره برگزار شد، تشکر کرد.

اولین جشنواره نمایش آمارا به گفته محمد یعقوبی، فرزاد طالبی و ناهید احمدیان برگزیدگان خود را اعلام کرد و جوایز آن توسط هسرو حکیم رباط اهدا شد.

READ  روزنامه دولت : چقدر خوب بود روزگاری که نه توییتر بود، نه اینستاگرام، نه تلگرام!

آرای هیئت داوران اولین جشنواره نمایش آماتور.

عناوین نمایشنامه ها و نامزدهای اولین جشنواره نمایشی انتشارات آماره (به ترتیب حروف الفبا) به شرح زیر است:

«اهورایی اهریمن من» ساخته علیرضا داوری از بندرعباس
«دریای مرده» ساخته مهدی گلزار از تهران
«به دلیل تصادف» ساخته محمد پورجعفری از رشت
«به سکوت می روم» ساخته مهدی اکبری کرج
«سفر تابوت چوبی» ساخته سید مرسلین ترابی از بهشهر
«ساعت زنگ دار» ساخته محمد فاکری، مطلقاً از بندر دیر
«گرسنگی» کامران سعادت از مشهد
“مونتاژ لوازم تیغه” اثر روح اله صالحی از همدان

لوح افتخار مقام سوم
نمایش «سفر صندوق چوبی» اثر سید مرسلین ترابی

لوح افتخار رتبه دوم
نمایشنامه «به سکوت می روم» نوشته مهدی اکبری از کرج

تندیس جشنواره و لوح تقدیر مقام اول
نمایش «دریای مرده» ساخته مهدی گلزار از تهران

انتشارات آماره علاوه بر انتشار سه اثر برتر، پنج اثر دیگر را نیز به پیشنهاد هیئت داوران جشنواره در یک جلد منتشر خواهد کرد.

این مراسم با حضور کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی، عباس عظیمی مدیرعامل موسسه پیشکسوتان هنرمندان، ابراهیم گله دارزاده مدیر مجموعه تئاتر شهر، شیرین بزرگمر، ناصر حسینی مهر، روح اله جعفری، نصرالله گدری، نه باغ، نه باغ تعدادی دیگر از هنرمندان و هنردوستان.

جشن خسروی خوبان در ایستگاه آخر جشنواره / عکس
عکاس: اختر تاجیک

259259


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا