تاثیر ضد آفتاب و ژل بر سلامت و شادابی پوست

در واقع با استفاده از ضد آفتاب علاوه بر کاهش بیماری های پوستی می توانید از پوستی تمیز و زیبا لذت ببرید. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا شما را با خواص و تاثیرات این کرم بر روی پوست بهتر آشنا کنیم.

فواید استفاده از ضد آفتاب

استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب فواید زیادی دارد. همه افراد می توانند با استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب پوست خود سلامت و شادابی را به پوست خود هدیه دهند. در اینجا به برخی از مهم ترین فواید استفاده از کرم ضد آفتاب اشاره می کنیم.

از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند

یکی از مهمترین مزایای استفاده از ضد آفتاب محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش است. با توجه به اینکه لایه اوزون از بین می رود، پوست انسان بیشتر در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار می گیرد. بنابراین با استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF مناسب می توانید از پوست صورت خود محافظت کنید.

SPF روی محصولات ضدآفتاب ایرانی و خارجی یعنی همان Sun Protection Factor یعنی فاکتورهای ضد آفتاب. هر چه مقدار این فاکتور بیشتر باشد، مدت بیشتری می توانید در فضای باز و زیر نور شدید آفتاب باشید. حتما قبل از ضد آفتاب نوع SPF روی جعبه را مطالعه کنید.

جلوگیری از پیری زودرس پوست

تاثیر ضد آفتاب و ژل بر سلامت و شادابی پوست

یکی دیگر از مزایای استفاده از کرم ضد آفتاب این است که از پیری زودرس جلوگیری می کند. در واقع استفاده از این کرم ها می تواند به میزان قابل توجهی از ایجاد چین و چروک و خطوط ریز روی پوست جلوگیری کند.

خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش دهید

یکی از خطرناک ترین انواع سرطان پوست ملانوما است که تهدیدی جدی برای زنان است. مهمترین راه پیشگیری از سرطان پوست به خصوص ملانوما استفاده منظم از ضد آفتاب است.

از آفتاب سوختگی خودداری کنید

اشعه UVB خورشید اثر مخربی روی پوست دارد. کهیر، قرمزی، خارش و پوسته پوسته شدن همگی از علائم آفتاب سوختگی هستند که در اثر قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید روی پوست ایجاد می شوند. بنابراین برای محافظت از پوست در برابر اشعه UVB خورشید و جلوگیری از آفتاب سوختگی استفاده از ضدآفتاب ها و ژل ها بسیار موثر خواهد بود.

READ  رودخانه سرزاب جان 5 نفر را گرفت

از ایجاد لک روی پوست جلوگیری کنید

یکی دیگر از مزایای استفاده از کرم ضد آفتاب این است که از ایجاد لک و آکنه روی پوست جلوگیری می کند. با استفاده منظم و روزانه از ضد آفتاب می توانید از ایجاد لک روی پوست خود جلوگیری کنید. محصولات ضدآفتاب به دلیل خواصی که دارند از ایجاد لک و ظاهر شدن مویرگ های قرمز روی پوست جلوگیری می کنند.

برای سلامت پوست موثر است

استفاده از محصولات ضد آفتاب حاوی ترکیبات اکسید تیتانیوم باعث حفظ پروتئین های اساسی پوست مانند کلاژن، کراتین و الاستین می شود. این پروتئین ها در ایجاد خلوص و درخشندگی پوست موثر هستند. پس اگر می خواهید از پوست سالم و زیبای خود لذت ببرید، پیشنهاد می کنیم استفاده روزانه از ضد آفتاب را فراموش نکنید.

نکات مهم در استفاده از ضد آفتاب

تاثیر ضد آفتاب و ژل بر سلامت و شادابی پوست

استفاده از ضد آفتاب نیز اصل خاص خود را دارد که در رعایت آن موثرتر خواهد بود. بهتر است از ضدآفتاب ضدآب با SPF حداقل 30 استفاده کنید.برای مشاهده تاثیر ضد آفتاب بر سلامت و درخشندگی پوست خود توصیه می شود 15 دقیقه قبل از خروج از منزل از آن استفاده کنید.

مقدار کرم استفاده شده باید به اندازه ای باشد که تمام قسمت های صورت را از نور خورشید بپوشاند. برای تاثیرگذاری بیشتر بهتر است هر 3 ساعت یکبار آن را تمدید کنید. هنگام استفاده از ضد آفتاب مراقب باشید که با چشم تماس نداشته باشید.

نکته دیگر برای ضد آفتاب استفاده از آن در زمستان و روزهای ابری است. در واقع برخلاف تصور خیلی ها استفاده از کرم ضد آفتاب در روزهای سرد زمستان بیش از روزهای آفتابی ضروری است. اگرچه آفتاب در زمستان ملایم‌تر است، اما به دلیل نازک‌تر بودن لایه اوزون در این فصل و پوست‌های خشک و حساس، استفاده از کرم ضد آفتاب بسیار توصیه می‌شود.

READ  شنبه ها تعطیله؟ / جزئیات جدید لایحه «اعیاد ملی» در مجلس

حاوی بهترین ضد آفتاب

یک ضد آفتاب خوب، ضد آفتابی است که متناسب با نوع پوست شما باشد و حداقل 30 SPF داشته باشد. زیرا 30 SPF تا 97 درصد از پوست را در برابر اشعه های خورشید محافظت می کند. SPF بالا دیگر به معنای محافظت از پوست نیست، اما افرادی که پوست روشن دارند و بیشتر مستعد آفتاب سوختگی هستند باید از SPF 50 استفاده کنند.

گاهی اوقات افراد فکر می کنند که هر چه ضد آفتاب گرانتر و SPF بالاتر باشد، بهتر است. اگر یک ضد آفتاب خوب انتخاب کنید، معیارهای دیگری در نظر گرفته می شود. بنابراین برای انتخاب یک ضد آفتاب خوب باید به نوع پوست، میزان SPF کرم و ترکیبات آن توجه کرد.

با توجه به تنوع لوازم آرایشی که امروزه در بازار وجود دارد، انتخاب یک ضد آفتاب با کیفیت از برندهای معتبر ممکن است کمی دلهره آور به نظر برسد. در صورتی که افراد بتوانند با کمک پزشک یکی از انواع ضدآفتاب های ایرانی و خارجی موجود در بازار را به صورت کرم، ژل و لوسیون برای پوست خود انتخاب کنند.

نتیجه

استفاده از ضد آفتاب برای سلامت و شادابی پوست بسیار مفید است. استفاده از محصولات ضد آفتاب علاوه بر زیبایی پوست، از بیماری های پوستی و بسیاری از بیماری های دیگر پیشگیری می کند. از مزایای ضد آفتاب می توان به جلوگیری از آفتاب سوختگی و همچنین کاهش چین و چروک پوست اشاره کرد.

بنابراین اگر می خواهید پوستی شاداب و سالم داشته باشید، توصیه می کنیم پس از مشورت با پزشک، از کرم ضد آفتاب مناسب پوست خود استفاده کنید. برای خرید انواع ضد آفتاب در برندهای مختلف و همچنین انواع خط مو و خط چشم ماژیکی می توانید با فروشگاه تخصصی موتان تماس بگیرید.


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا