برای عید به سرزمین هایدی سفر کنیم

مهرو ماهر: خیلی ها دوست دارند پا به فضای فیلم های انیمیشن فرزندانشان بگذارند و رویاهای کودکی خود را محقق کنند. دهه شصتی ها که با دیدن کارتون هایدی و پدربزرگش همیشه رویای کوه های آلپ را در سر می پروراندند و وقتی بزرگ شدند به دنبال موقعیت این کوه ها روی نقشه می گشتند. آنجاست که تازه متوجه شده‌اند که کوه‌های آلپ در اروپا هستند و قیمت تور در هشت کشوری که کوه‌های آلپ در آن قرار دارند در حال افزایش است و نمی‌توانند هزینه سفر به آن‌ها را داشته باشند، اما همیشه یک راه آسان‌تر و ارزان‌تر برای سفر به آن وجود دارد. روستای بهشت ​​ارده رضوانشهر است. کوه‌ها و دره‌های سرسبزی که کلبه‌های چوبی‌شان و مردمان ساده و محلی آن مکان‌ها را به یاد کارتون‌های کودکانه می‌اندازد.

روستای بهشتی ارده کجاست؟

روستای بهشتی ارده یکی از روستاهای زیبا و باصفای ییلاقی رضوانشهر است که در بین رشته کوه های تالش قرار دارد. این منطقه دارای آب و هوای خنک و مطبوع است زیرا در دل دره های سرسبز و باصفای واقع شده است که شما را با طبیعت و عطر طبیعی این منطقه مسحور می کند و اگر به این منطقه سفر کنید قطعا وارد یکی از سرزمین های رویایی و خیال انگیز خواهید شد. که تا به حال آن را فقط در فیلم های فانتزی و کارتون دیده اید.

برای عید به سرزمین هایدی سفر کنیم

روستای ارده با کلبه های چوبی و سنگفرش ها یکی از مرتفع ترین روستاهای استان گیلان است که نه تنها چشم اندازهای بکر و خیره کننده ای دارد، بلکه آرامش و آرامش بی نظیر آن برای هر طبیعت دوستی جذاب است. برای رسیدن به این بهشت ​​سرسبز باید از دل جاده های جنگلی و کوهستانی عبور کنید، بنابراین اگر از بندر انزلی و شهر فومن به سمت طالس و آستارا حرکت کنید، به پل بزرگ پونل می رسید که در آنجا دارید. برای تغییر مسیر، سپس 30 کیلومتر رانندگی کنید در جاده پونل به حلال تابلوی روستای ارده را می بینید و در نهایت پس از 5 کیلومتر رانندگی در جاده ای پر پیچ و خم به روستای بهشتی ارده می رسید.

این روستا به قدری خیال انگیز و زیبا است که نمی توانید لحظه ای را بدون عکاسی از طبیعت و مناظر شگفت انگیز آن سپری کنید. جنگل‌های سرسبز، خانه‌های با سنگ‌فرش، باغ‌های میوه با درختان سرسبز و آسمان‌های سر به فلک کشیده، قدم زدن در این فضا را فراموش نشدنی می‌کند.

READ  صفحه مورد نظر شما یافت نشد.

گفتگو با زنان روستایی ملبس به لباس های رنگارنگ محلی و پختن نان گفتگو با مردان روستایی تالشی زبان نیز یکی از جذابیت های سفر به روستای ارده است که در حین فیلمبرداری و پیاده روی می توانید با جاذبه های روستایی دیگر آشنا شوید.

از ارده چه سوغاتی بگیریم؟

زنان این روستا به ریسندگی و بافندگی می پردازند و با دست های هنرمندانه خود می ریسند و با این نخ های رنگی روسری و جوراب و چادر شب و دستمال می بافند. شما می توانید محصولات سنتی این زنان را خریداری کنید. همچنین عسل، گردو، پنیر و گل گاوزبان از جمله محصولات این روستا است که به صورت کاملا طبیعی و ارگانیک تهیه می شود.

برای عید به سرزمین هایدی سفر کنیم

چه زمانی به روستای ارده سفر کنیم؟

روستای بهشتی ارده در فصل بهار و تابستان مقصد بی نظیری برای سفر است چرا که آب و هوای معتدل و مطبوع برای گردشگرانی که در این فصول از هوای گرم شمال و گرمای طاقت فرسا دوری می کنند بسیار جذاب است.

این روستا در فصل پاییز و زمستان زیبایی های خود را دارد و طبیعت جذاب آن برای عکاسی در فصول سرد سال بی نظیر است اما با فرا رسیدن فصل زمستان به دلیل ظهور سامانه های بارانی تردد در جاده های کوهستانی این منطقه کمی سخت می شود. به جاده های لغزنده و بارندگی دور از احتمال مسدود شدن جاده و خطرات احتمالی.

منطقه رضوانشهر دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است که می توانید از آنها دیدن کنید و لحظات خوشی را برای خود و خانواده تان رقم بزنید. توصیه می کنیم قبل از هر سفر اطلاعاتی در مورد مکان ها و جاذبه های گردشگری این منطقه دریافت کنید یا در هر شرایطی با نصب نقشه آنلاین بر روی تلفن همراه خود از مناطق دیدنی هر روستا دیدن کنید.

در نزدیکی روستای بهشتی ارده رودخانه ای پر آب وجود دارد که اگر برنامه ای برای یافتن آن در تلفن همراه خود ندارید می توانید از مردم محلی کمک بگیرید تا شما را برای رسیدن به این رودخانه راهنمایی کنند. با رسیدن به رودخانه می توانید لحظات خوشی را تجربه کنید و علاوه بر شنیدن صدای پرندگان، از جریان آب لذت ببرید و از طبیعت باشکوه این منطقه دیدن کنید.

READ  اتخاذ تصمیمات مهم بازار سهام در قوه قضائیه

برای عید به سرزمین هایدی سفر کنیم

دیدنی های روستای ارده چیست؟

در 14 کیلومتری شهر رضوانشهر پارک جنگلی گیسوم وجود دارد و با دیدن درختان سرسبز بلند کلاه از سرتان می افتد و از زیبایی مسیرهای جنگلی این پارک شگفت زده خواهید شد. همراه داشتن لباس های رنگارنگ و شاد و دوربین عکاسی برای گرفتن عکس های یادگاری در میان این طبیعت زیبا را فراموش نکنید.

آبشار ویسادار پرهسار یکی دیگر از دیدنی های جذاب این منطقه است که فاصله زیادی با آن وجود ندارد و این آبشار در نزدیکی شهر پرهسار قرار دارد. ویسادار سومین آبشار مرتفع گیلان با ارتفاع حدود 25 متر و در 13 کیلومتری غرب پره سر واقع شده است و طبیعت زیبا و دل انگیز آن در فصل بهار دیدنی است.

دیدنی های رضوانشهر به این مناطق محدود نمی شود و قلعه امیر ساسان، پل خشتی شفارود، مقبره امینه السلطان، آرامگاه سید شرف الدین، سواحل زیبای منطقه، مناطق کوهستانی برزوخ، دوران، زندگی می باشد. جاذبه های دیگر . .

برای عید به سرزمین هایدی سفر کنیم

جاذبه های گردشگری رضوانشهر چیست؟

رضوانشهر به جز روستای بهشتی ارده، جاذبه های گردشگری دیگری نیز دارد که در این منطقه فوق العاده زیبا و جذاب قرار دارند.

مسجد آسپی یا مسجد سفید یک اثر تاریخی بسیار قدیمی است که کارشناسان قدمت آن را به دوره ساسانی می رسانند. این بنا در منطقه دیناچال منطقه پرهسار واقع شده است. این مسجد در اصل آتشکده ای بوده که آتش مقدس را در قاب ایوان داخلی نگه داشته و مردم برای عبادت به این مسجد می آمدند.

خانه امانولا خان ساسانی یکی دیگر از آثار ملی روستای پونل است که در نزدیکی روستای ارده قرار دارد. پنجره های میله ای و بال دار و گچ بری های زیبای این خانه مربوط به دوره قاجاریه است.

پل آجری پونل مربوط به دوره صفویه و شاه عباس صفوی است. این پل در 14 کیلومتری جاده رضوانشهر به تالش و در گذشته پل ارتباطی دو شهر اردبیل با خراسان بوده و از آجر و سنگ به طول 30 متر و عرض 2 و نیم متر ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

هواپیمای بابونه سفید کجاست؟

233233


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا