بازسازی واحدهای نیروگاه شهید رجایی به پایان رسید


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین قزوین؛ در راستای اجرای طرح های تعمیر 13 واحد نیروگاه شهید رجایی، واحد گاز شماره 3 نیروگاه ترکیبی با ظرفیت اسمی 123 مگاوات که از رده خارج شده بود و کمپرسور RI پس از تکمیل مجدداً به شبکه سراسری ملحق شد. برای تعمیر.

ابوالفضل متبحا، مدیر کارخانه سیکل ترکیبی با تشریح نتایج تعمیرات واحد گاز شماره 3 گفت: در این مدت تعمیر و با توجه به شرایط فنی این واحد، 1487 کار تعمیر در 13 پکیج و طرح تعمیرات انجام شد. منجر به تعویض کامل قطعات اصلی آن شد، کمپرسورهای اصلی و کمکی واحد نیز با قطعات جدید تعویض شدند.

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی افزود: نصب و برچیدن تجهیزات محفظه احتراق، کمپرسورها و توربوشارژرها، توربوشارژرها و پره های توربین، آزمایشات غیر مخرب NDT، آزمایشات برق و بازرسی ژنراتورها، تعمیر الکتروفن و پمپ 400 ولت و ولت 6 ولت و غیره. .، یکی از اقدامات انجام شده در این برنامه تعمیرات توسط متخصصان این نیروگاه بود.

مطبح افزود: در آخرین برنامه تعمیرات نیروگاه شهید رجایی، همچنین تست رله حفاظتی ژنراتور و تست های الکتریکی پست ها و ترانسفورماتورهای محلی، برچیدن و نصب تجهیزات ابزاری، کالیبراسیون ترانسمیترهای جریان، تنظیم سیستم مانیتورینگ و حفاظت دمایی تجهیزات و … بلبرینگ ، اقدام دیگری انجام شد.

با اتصال مجدد واحد شماره 3 نیروگاه شهید رجایی به زنجیره تولید برق و اتمام تعمیرات آن، این نیروگاه در تابستان 1401 به طور کامل آماده تولید برق می شود.

48


منبع

READ  سیل جان یک هموطن را در شهر هوی گرفت
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا