ایالات متحده کمک 40 میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد

رسانه‌های آمریکایی صبح سه‌شنبه (تهران) گزارش دادند که مجلس نمایندگان آمریکا بسته کمکی ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرده و آن را به مجلس سنای آمریکا برده است.

به گزارش وب سایت پولیتیکو، اولین گام برای قانونی شدن کمک های جدید آمریکا به اوکراین به مبلغ 40 میلیارد دلار برداشته شد و مجلس نمایندگان آمریکا با 368 رای موافق و 57 رای مخالف به این لایحه رای مثبت داد.

با تصویب این لایحه در مجلس نمایندگان آمریکا، این لایحه پیش از این به مجلس سنای آمریکا ارجاع شده است که پس از تصویب این مجلس، به کاخ سفید ارجاع می شود تا به قانونی با امضای رئیس جمهور آمریکا تبدیل شود.

چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، در بیانیه ای وعده داد که این لایحه “فورا” در سنا تصویب خواهد شد و برای تبدیل شدن به قانون به کاخ سفید برده خواهد شد.

این لایحه زمانی ارائه شد که رهبران جمهوری خواه در کنگره خواستار کمک مالی اضافی به مبلغ 10 میلیارد دلار برای کمک به مبارزه با ویروس کرونا شدند. جو بایدن رئیس جمهور دموکرات خواستار کمک 33 میلیارد دلاری به اوکراین شده است.

پولیتیکو در گزارشی گفت: 40 میلیارد دلار معادل بیش از 5 درصد از کل بودجه 782 میلیارد دلاری امنیت ملی است و قانونگذاران (کنگره) حتی بیشتر از آنچه بایدن در ابتدا برای برنامه های نظامی و بشردوستانه درخواست کرده بود، انتخاب کرده اند. «به بودجه فکر کنید. “

ادامه حمایت ایالات متحده در حالی صورت می گیرد که فشار غرب بر روسیه ادامه دارد. روسیه در 26 مارس دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز پس از آن رخ داد که مسکو رسما استقلال جمهوری های دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. پوتین گفت که هدف از عملیات نظامی او “غیر نظامی کردن اوکراین” و “غیر ملی کردن” آن است.

READ  مزایای عضویت در شانگهای برای ایران چیست؟

311311


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا