انتقال گرد و غبار از مرزهای غربی به ایران / رگبار باران در برخی استان ها


صادق ضییان وی در خصوص وضعیت هواشناسی کشور گفت: امروز (26 اردیبهشت) در نیمه شمالی استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال زنجان، قزوین، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی. ، رگبار شکسته و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

وی افزود: از روز سه شنبه تا جمعه (27 تا 30 اردیبهشت ماه) با امواج متناوب از شمال کشور، در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل و برخی نقاط دامنه های جنوبی البرز از جمله استان‌های البرز و تهران و برخی مناطق ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی و خراسان رضوی افزایش ابر، رگبار پراکنده، گاهی رگبار و وزش باد شدید.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت خطرات هواشناسی، امروز در جنوب شرق کشور وزش باد شدید و طوفان گرد و غبار وجود دارد. با انتقال انبوه گرد و غبار تشکیل شده بر روی کشورهای عراق و سوریه در کشور طی روزهای دوشنبه و سه شنبه، آسمان بخش هایی از نیمه غربی و مرکز کشور غبارآلود خواهد بود.

وی افزود: در این مدت در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی، لرستان، تهران، قزوین، البرز، اصفهان، اردبیل و قم و وزش باد شدید تا بسیار شدید Predvi افزایش گرد و غبار، کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی.

رئیس مرکز ملی پیش بینی هوا و مدیریت بحران کشور افزود: از اواخر وقت سه شنبه تا پنجشنبه در نیمه شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل وزش باد و گرد و خاک پیش بینی می شود.

به گفته ضیاییان، دریای خزر روزهای دوشنبه و سه شنبه مواج و طوفانی و خلیج فارس و تنگه هرمز از سه شنبه تا پنجشنبه مواج خواهد بود.

READ  اگر می خواهید آرام باشید، حتما این چای ها را مصرف کنید/ استرس را کاهش دهید، خواب را تنظیم کنید و غیره. با این نوشیدنی های گرم

رئیس مرکز ملی پیش بینی هواشناسی و مدیریت بحران کشور درباره وضعیت هوای تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۷ اردیبهشت) کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید و غبار با حداقل خواهد بود. دمای 17 و بیشینه دما 29 درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه (8 اردیبهشت) وزش باد صاف و کمینه دمای 17 و حداکثر 29 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضییان در پایان گفت: امروز و فردا (26 و 27 اردیبهشت) اهواز با دمای 43 و 40 درجه سانتیگراد و شهرکرد با دمای 6 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استانی کشور هستند.

4747


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا