افزایش تقاضای مواد غذایی/ الگوهای خرید شهروندان تغییر کرده است


ستاد تنظیم بازار از احتمال معرفی قیمت های جدید امروز خبر داد و قیمت اقلام اعلامی از سوی این ستاد شامل لبنیات، مرغ و تخم مرغ افزایش یافت. قفسه های روغن و ماکارونی در سوپرمارکت های کوچک و بزرگ همچنان خالی است و این نشان می دهد که کمبود مصنوعی موجود در بازار هنوز برطرف نشده است.
از سوی دیگر تصاویری در فضای مجازی منتشر شده که نشان می دهد فروشگاه های بزرگ در حال جمع آوری بسته های ماکارونی برای تغییر قیمت فروش مجدد هستند.
گزارش ها نشان می دهد که مرغ و تخم مرغ نیز در فروشگاه های پروتئین کمیاب هستند و بیشتر این فروشگاه ها گوشت قرمز برای عرضه به مشتریان دارند.
مدیر این فروشگاه تاکید کرد روز گذشته با موج عجیبی از تقاضای مرغ و تخم مرغ مواجه شده است. این وضعیت حتی در مغازه های بالای شهر و مناطق مرفه نشین نیز دیده می شود. بیشتر هایپرمارکت ها با تقاضای عجیبی برای مرغ، تخم مرغ، لبنیات و محصولات وابسته، روغن و ماکارونی مواجه هستند.
روش خرید تغییر کرده است

اعلام تغییرات قیمت طوفانی از خرید را برای چند روز در ایران به راه انداخت. بسیاری از عمده فروشان می گویند این روزها با شهروندان عادی مواجه شده اند که برای خرید عمده به آل می آیند. در این میان اقدام اصلی خرید مواد غذایی است. بسیاری از شهروندان کارتن روغن، برنج و همچنین ماکارونی و محصولات وابسته را به صورت عمده خریداری کرده اند.
یکی از عمده فروشان منطقه مولوی گفت: امروزه تقاضا برای ماهی تن و کنسرو و محصولاتی که تاریخ انقضا دارند افزایش یافته و افراد زیادی برای خرید مستقیم به ما مراجعه می کنند.
وی تاکید کرد: در دوره های گذشته که هدفمندی یارانه ها در سال 89 بود تا حدودی با همین وضعیت مواجه بودیم که وزیر صمت از خرید هیجانی مردم جلوگیری کرد و به مردم توصیه کرد در این زمینه دقت کنند.
قیمت های جدید چنده؟

READ  خنجر ماشین زیر گلوی بورس!

قیمت جدید مرغ طبق مصوبه جدید اعلام شد و با توجه به قیمت قبلی این محصول که 31 هزار تن بود، می توان اعلام کرد که قیمت این محصول تقریبا دو برابر شده است.
دبیر انجمن پرورش دهندگان طیور درباره قیمت جدید مرغ گفت: بر اساس تصمیم کارخانه تنظیم بازار قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم به حدود 60 هزار تن می رسد.
پرویز فروگی گفت: بر اساس تصمیم اتخاذ شده در تنظیم بازار و در راستای ارتقای یارانه ها، قیمت گوشت مرغ از امروز 21 اردیبهشت ماه تغییر می کند.
وی ادامه داد: بر اساس این تصمیم قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ گرم برای مصرف کننده 59 هزار و 800 تن خواهد بود.
یوسف هانی رئیس اتحادیه فروشندگان طیور و ماهی نیز افزود: با اعلام قیمت جدید گوشت مرغ در میدان باخمن و سطح شهر به وفور یافت می شود و کمبودی وجود ندارد.
وی ادامه داد: تحویل بیشتر از نرخ جدید در فروشگاه ها بوده و گران است و فروشندگان نیز وضعیت خوبی دارند.
اسداله نژاد، مدیر عامل انجمن مرغ گوشتی ایران گفت: با توجه به اینکه مرغدارانی که تا 12 اردیبهشت ماه اقدام به جوجه ریزی کرده اند، اطلاعات لازم را با قیمت قبلی دریافت کردند، به لیست غیر رسمی منتشر شده در فضای مجازی و ارائه قیمت قبلی توجهی نکنند. .
به گزارش خبرگزاری فارس، هر کیلوگرم تخم مرغ به 40 هزار تن (9/1 کیلوگرم شانه به حدود 76 هزار تن)، هر بطری روغن خوراکی 800 گرمی به 60 هزار تن، پنیر بسته بندی شده به 38 هزار تن و شیر نایلونی به 15 هزار تن افزایش می یابد.

READ  قیمت طلا، سکه و ارز 1401.01.23 / طلا و سکه همچنان به رکورد شکنی


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا