اعلام جرم علیه دو فیلم «دینامیت» و «گشت ۳»/ تقاضای خسارت ۹۵ میلیارد تومانی


هاشمی گلپایگانی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در نامه ای به معاونت حقوقی دادستان کل کشور و پیشگیری از وقوع جرم، خواستار دفاع از موضع امر به معروف و نهی از منکر شد.

در متن این نامه آمده است:

احتراماً همانطور که می دانید امروزه با نفوذ روزافزون رسانه های جمعی به ویژه سینما که از ترکیب هنر و سرگرمی برای جذب مخاطب استفاده می کنند، فرصت کافی برای شکل گیری باورها و تغییر الگوهای ذهنی شهروندان از طریق رسانه ها فراهم شده است. دستاوردهای مثبت سینما را نمی توان نادیده گرفت، برخی از چالش های ناشی از ناکارآمدی آن که در دهه های اخیر به دلیل گفتمان فرهنگی و برخی جهت گیری های غیراصولی مسئولان مربوطه، از نظر ارزش های دینی و اخلاقی مضر و تا حدودی مخرب است. غفلت.

در ماه های اخیر دو فیلم با عناوین «دینامیت» و «گشت ارشاد 3» اکران عمومی شده است، اما متأسفانه هر دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر را به سخره گرفته، تحقیر و تمسخر کرده اند. در این راستا ستاد امر به معروف و نهی از منکر بر اساس تعهدات قانونی خود که بخشی از آن مربوط به صیانت از تمامیت وظایف و صیانت از دستاوردهای معنوی است با تکیه بر تعهد قابل تقدیر جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از حقوق عمومی. بر اساس ماده 126 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 و همچنین مواد 638، 513 و 640 قانون مجازات اسلامی مصوب 1375، مرتکبین و معاونان این تخلف جرم اعلام شده است.

از جنابعالی انتظار می رود در راستای حفظ حقوق عمومی و بررسی آثار زیانبار تخریب فرهنگی در کشور دستور رسیدگی قانونی و رسیدگی به این موضوع را صادر فرمایید. تمهیداتی اتخاذ شود تا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که بر خلاف رسالت و تعهدات فرهنگی و رهبری، حداقل به میزان فروش دو فیلم (تاکنون بالغ بر 95 میلیارد جلد) مجوز صادر می کند منابع مالی برای تولید فیلم فاخر و رسانه ای به منظور جبران ضرر و عبادت واجبات الهی برای تامین این نیروگاه.

READ  تصویر امین حیایی و عایشه‌گل جوشکن، روی پوستر سریال «ساخت ایران ۳»/ عکس

توفیق روزافزون جنابعالی و همه خدمتگزاران مخلص نظام مقدس اسلامی را از درگاه خداوند متعال مسالت دارم.

64245


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا