اردوغان بر همکاری در صنعت دفاعی آفریقا تاکید دارد

به گزارش خبرگزاری آناتولی، اردوغان در یک کنفرانس خبری گفت ترکیه به دنبال تقویت روابط با الجزایر در صنعت دفاعی است و دو کشور نقش مهمی در تضمین صلح و ثبات در قاره آفریقا دارند.

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین آنکارا و الجزیره توضیح داد که دو کشور تصمیم گرفته اند یک شورای همکاری در سطح عالی تشکیل دهند تا روابط دو طرف به سطح جدیدی برسد.

اردوغان گفت: علیرغم شرایط سخت ناشی از اپیدمی ولیعهد، تجارت بین دو کشور نسبت به سال 2020 35 درصد افزایش یافته و به 4.2 میلیارد دلار رسیده است.

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که در آینده دو کشور در زمینه های سیاسی، نظامی، اقتصادی، تجاری، فرهنگی و گردشگری برای تنوع بخشیدن به محصولات الجزایری که یکی از دروازه های ورود به آفریقا است، گام های خاصی برخواهند داشت.

اردوغان گفت: الجزایر علاوه بر اینکه بزرگترین کشور در قاره آفریقا است، یکی از کشورهای پیشرو در آفریقا نیز می باشد.

وی افزود: گردشگری یکی از موضوعات مهم در روابط دو کشور است زیرا روابط تاریخی ترکیه و الجزایر می تواند تاثیر مثبتی بر توسعه بخش گردشگری و تحکیم روابط برادرانه دو ملت داشته باشد. نتیجه گیری.

عبدالمجید ثبون دیروز (دوشنبه) برای یک سفر رسمی وارد آنکارا شد و مورد استقبال رئیس جمهور ترکیه و همتای الجزایری وی قرار گرفت. رئیس جمهور الجزایر روابط دو کشور را بسیار قوی توصیف کرد.

311311


منبع

READ  اردوغان از احتمال بازنگری در روابط با سوریه خبر داد
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا